"מחכה שתדבר איתי": מסע השיקום של הצעירה שנפצעה קשה בחרמון

לפני כשנה שיר לוי נסעה לטיול שכל כך חיכתה לו בצפון. אולם, שם היא עלתה על מזחלת האקסטרים, עפה מהמתקן - ונפצעה קשה. אמה קרן: "היא הייתה החברה הכי טובה שלי - ידענו הכול אחת על השנייה"

זמן צפייה: 06:16

שנה עברה מאז שטיול הכיף של שיר לוי לחרמון הפך לטרגדיה. לוי בת ה-17, עלתה עם חברתה למזחלת האקסטרים שבאתר ולא נחגרה. אחרי זמן קצר היא עפה מהמזחלת, נחבטה בברזלים ונפצעה קשה. אמה קרן מספרת שלפני הטיול עלו ספקות אם לאפשר לה לנסוע, אך לבסוף היא התרצתה: "כולם בעבודה אמרו לי, 'תשחררי, הילדה בת 16, מה כבר יכול לקרות? טיול לחרמון, ארוחת צהריים וחוזרים'".

לבית החולים לוי הגיעה כשהיא סובלת מפגיעת ראש קשה, צלעות שבורות, וחוליה סדוקה. את הנסיעה אל בית החולים, אמה מספרת שלא תשכח לעולם: "לקח לי שלוש שעות להגיע באותו יום לבית החולים רמב"ם. מלא זמן. כל שעה אני שומעת בחדשות, 'ילדה מורדמת ומונשמת'. אני לא אשכח את הנסיעה הזאת לעולם וכשהגעתי לשם, היא כבר הייתה בחדר הניתוח. הבנו שיש פגיעת ראש קשה, היא נכנסה ממש בתוך הברזלים על מהירות מאוד גבוהה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אוחנה על השוטר שירה למוות בגבר הלוקה בנפשו: "נהג כמצופה"

חופשת פסח באוויר הפתוח: המוני מבקרים באתרי הטבע והגנים בארץ

הרב איתן שנרב שבתו נרצחה בפיגוע ישיא משואה בערב יום העצמאות

מזחלת האקסטרים בחרמון
מזחלת האקסטרים בחרמון

את הפרידה מבית החולים שיבא, קרן דמיינה אחרת. היא קיוותה שבתה תצא מהמחלקה על רגליה, אך גם אחרי שנה בבית החולים שיר נמצאת במצב של הכרה מינימלית. "היא הייתה החברה הכי טובה שלי. יותר מאימא. ידענו הכול אחת על השנייה. אני מחכה לרגע שהיא תדבר איתי, מחכה לרגע שהיא תקרא לי", סיפרה בכאב.

תגובת פרקליטות מחוז צפון: "התיק נמצא בטיפול. אנו מודעים לִכאבה הרב של המשפחה ולכן עושים את מירב המאמצים לקבל החלטה בתיק בהקדם".

תגובת אתר החרמון: "אנו מצרים על התאונה אשר נבדקה ותוחקרה עוד באותו יום, ועדיין נמצאת תחת חקירת משטרת ישראל. המתקן נבדק ע"י משרד העבודה והוא כשיר לִפעילות ללא כשל טכני, כפי שהיה במהלך כל שנות פעילותו. אנחנו מאחלים לשיר ולמשפחתה בריאות".