הפסולת האנושית מכחידה את צבי הים

הזוחלים הקדמוניים שרדו מאות מיליוני שנים. אבל שקיות הניילון, רשתות הדיג והבנייה המסיבית על רצועת החוף הורסים להם את הבית. צבי הים נמצאים היום בסכנת הכחדה

אחרי חודשיים של טיפולים במרכז להצלת צבי ים, יהלי הצב סוף סוף שב השבוע אל הים. הוא הגיע למרכז אחרי שנמצא בחוף שבי ציון לאחר שהסתבך בפסולת ניילון שנסחפה לים. רק בשבוע שעבר הגיעו למרכז שישה צבים צעירים נוספים, שכולם הסתבכו בפסולת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"צבים שמגיעים אלינו למרכז הצלה הרבה פעמים מגיעים עם פסולת פלסטית בסגנון הזה", אומר מנהל המרכז, יניב לוי. "מה שחשוב זה לא לשחרר את הצב לים, אלא להביא אלינו - כי אחרי שבוע-שבועיים מתפתחים דלקת, נמק או בעיות אחרות שבלי אנטיביוטיקה הצב לא ישרוד אותן".

צבי הים הם חיה בסכנת הכחדה. האויב הכי גדול שלהם הוא בני האדם, בשל הפסולת שמשאירים באזור החוף ורשתות הדיג הפזורים בים. אל המרכז להצלת צבי ים במכמורת מגיעים כ-80 צבים בשנה, שם הם עוברים שיקום וטיפול רפואי כדי שיוכלו לחזור אל הטבע. "כאן זה הטיפול נמרץ", מסביר לוי.

כעת זו עונת הבקיעות, צבוני ים קטנים שבוקעים בחוף רצים אל הדבר הכי בוהק שהם רואים, קצף הגלים - אבל כשהחוף לא נקי, הצבונים הקטנים ייתקלו בדברים בוהקים נוספים בדרך. גם לצבים בוגרים החוף הוא לא תמיד מקום בטוח: אחת מהן עלתה לחופי חדרה להטיל ביצים, ומצאה את עצמה אבודה באתר בנייה. בזכות הערנות של פועלי הבניין היא חזרה לים.