אדלשטיין: בודקים אם ניתן למנוע כניסה לעבודה ממי שלא התחסן

שר הבריאות הודיע כי נבחנת חקיקה שתאפשר להעניק למעסיקים את הזכות שלא לאפשר לעובדים שלא התחסנו להגיע למשרד - אלא אם עברו בדיקת קורונה 48 שעות קודם לכן. "התחסנו המון - אבל לא מספיק"

שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יולי אדלשטיין הצהיר היום (רביעי) כי בימים אלה נבחנת האפשרות החוקית להעניק למעסיקים את הזכות "שלא לאפשר לאנשים שלא התחסנו או לא עברו בדיקת קורונה ב-48 שעות לפני כן, להגיע למקום העבודה", כלשונו.

בדבריו, הדגיש השר כי הכוונה לאסור כניסה גם עבור מורים במערכת החינוך שלא חוסנו, שכן "לאף אחד אין זכות לסכן את ילדי ישראל", הדגיש, וקרא לכל מי שטרם עשה זאת - ללכת ולהתחסן. "עד היום התחסנו יותר מ-3.6 מיליון איש. זה המון - אבל עדיין לא מספיק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת סל התרופות הגישה את מסקנותיה – מה בפנים ומה בחוץ?

מפקד שזרק פטיש ומפקדת שהוציאה מהארון: תלונות החיילים ב-2020

לאחר האישום: צה"ל החל בהריסת בית המחבל שרצח את אסתר הורגן

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: דוברות מד''א

עוד התייחס אדלשטיין גם לתו הירוק, שלטענתו "ייכנס לפעולה בקרוב - ובחלק מהמקומות יחול רק על מתחסנים ומחלימים. ברור שיש תחומים חיוניים שאי אפשר למנוע את הכניסה אליהם בלי קשר לחיסון, אבל יש לא מעט דברים שנפתח בקרוב".

"אני ממליץ מאוד לאנשים שרוצים ליהנות ממלונות, מתרבות, מחדרי כושר להתחסן, כדי לגשת בחופשיות למקומות הללו. החיסונים הם משאב לאומי, הם של כולנו, כל מה שצריך זה לבוא פעמיים לקופת החולים, להפשיל שרוול ולהתחסן. אין יותר פשוט מזה".

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

השבוע נודע כי במשרד הבריאות מגבשים מתווה להמרצת החיסונים, שבו צוותים רפואיים יגיעו למקומות העבודה של חברות גדולות במשק ויחסנו את העובדים. במסגרת התוכנית יוקם מרכז שליטה במשרד הבריאות, שירכז את הפניות של החברות. בשלב זה, טרם ברור מי יהיה אחראי על יישום המבצע - קופות החולים או מד"א, שכן לא כל העובדים שייכים לאותן קופות.