אדלשטיין על מרד החינוך: יש את כל הסמכויות לפעול נגד המפרים

שר הבריאות הזהיר בריאיון ל-103fm כי בי"ס שייפתח בניגוד לחוק עלול להיקנס, ואף כינה את המרד של ראשי הרשויות כ"פופוליסטי"; יו"ר ארגון המורים על ההחלטה לפתוח את התיכונים: "חוסר אחריות"

זמן צפייה: 01:44

"אני לא עוסק באכיפה, אבל יש את כל הסמכויות לפעול נגד ראשי הרשויות ומנהלי בתי הספר שיפתחו בניגוד לחוק" - כך אמר הבוקר (שני) שר הבריאות יולי אדלשטיין בריאיון ל-103fm, כיממה לאחר שכמה ראשי ערים ברחבי הארץ הכריזו כי בכוונתם לפתוח את חטיבות הביניים כבר ביום רביעי הקרוב - בניגוד להנחיות הממשלה.

בריאיון, יצא אדלשטיין נגד אותם ראשי רשויות שקראו למרד, והסביר מדוע לדעתו מדובר בסך הכול בפופוליזם. "כשכל הגיבורים צועקים 'איפה החינוך', ובאותה הזדמנות מוספים 'וגם המסחר, והספורט, והתרבות ובתי המלון - הכול קורס', זה נקרא להיות פופוליסטים", זעם.

"אני זוכר שבזמנו, חלק מראשי הרשויות אמרו שלא יאכפו סגירת עסקים בעיר שלהם, כי 'העסקים מסכנים, קורסים'. היום הם נזכרו בחינוך. אילו הייתו פותח את החינוך ולא פותח את המסחר - הם היו מחליטים שבא להם לפתוח אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא מפרוץ המגפה: 50 יולדות ונשים בהריון מאושפזות עם קורונה

"יש לה לב רחב": חברי הצעירה שחצתה לסוריה שופכים אור על דמותה

כ"ץ: "זה היה הסגר האחרון – מעתה ההתנהלות תהיה לצד הקורונה"

תלמידים בבית ספר תיכון
תלמידים בבית ספר (ארכיון) | צילום: חדשות 13

מי שעוד יצא נגד המרד המתוכנן הוא יו"ר ארגון המורים רן ארז, שבהודעה רשמית שפרסם טען כי "זהו חוסר אחריות משווע של ראשי הערים, אשר החליטו לקחת את החוק לידיים ולגרור את המורים והמנהלים לעבור על החוק. לא אותם ראשי הערים ולא המנהלים יש להם את הידע בתחום הרפואי והאפידמיולוגי, מי שצריך לקבוע בתחום זה הוא אך ורק משרד הבריאות והמומחים שלו".

"אם יקרה אסון ותלמיד או מורה ייפגעו חלילה וחס - אני לא רואה איזה אחריות ייקח על עצמו מי מראשי הערים האלה", הוסיף ארז. "לא אתן לסכן שום מורה, מנהל או תלמיד. עמדת ארגון המורים בנושא הקורונה, אך ורק על פי הוראות משרד הבריאות. לא נאפשר למנהלים חסרי אחריות המחפשים כותרות לאלץ מורים לעבוד בניגוד לחוק".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

בהמשך הריאיון ב-103fm, התייחס אדלשטיין לחג פורים - ולמסיבות ההמוניות, והבלתי חוקיות, שיבואו בעקבותיו. "אנחנו שוקלים את ההצעה לעוצר לילי", הודה, "למרות שרצינו להימנע מזה. יש ידיעות מדאיגות, הרשתות החברתיות מלאות בהצעות להתארגנויות של מסיבות פיראטיות, ואנחנו מאוד מודאגים מהמצב".

"אין החלטה טובה ואידיאלית", הוסיף השר בעניין העוצר הלילי בחג, "כי מצד אחד אנחנו רוצים לאפשר לאנשים לחוש את החג - אבל כל ההתקהלויות והטישים אסורים בתכלית האיסור. מי שיחגוג יותר מדי בפורים - יסגור את כולנו בפסח, ושוב נשב עם המשפחה הגרעינית בבית".