אדלשטיין על התפילות ההמוניות בהר הבית: "אין הרבה מה לעשות"

שר הבריאות אמר בריאיון לרשת ב' כי התפילות ההמוניות הן "אחת הבעיות", אולם הודה שלא נעשים צעדים למיגור התופעה - "אלא אם רוצים להגיע לאינתיפאדות"; על פתיחת המשק: "רחוקים מחזרה לשגרה"

שר הבריאות יולי אדלשטיין בוועידת הבריאות של רשת 13
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

"כרגע, אין כל כך הרבה מה לעשות עם התפילות ההמוניות בהר הבית, אלא אם אנחנו רוצים להגיע לכל מיני עימותים ואינתיפאדות" - כך אמר הבוקר (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב'.

אדלשטיין, שהתבקש להתייחס לעובדה שלמרות ההגבלות - אלפי בני אדם משתתפים בתפילות בהר הבית, הודה כי למרות שמדובר ב"אחת הבעיות - לא התפתח על זה דיון גדול. הנושא מוכר, אנחנו מודעים למצב וזה מדאיג. אני מקווה שינקטו הצעדים הנכונים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר: 59% מההורים מתלבטים או לא מתכננים לחסן את ילדיהם

סקר חדשות 13: הליכוד מאבדת מכוחה; אף אחד מהגושים לא משיג רוב

היחס ללהט"ב, סוגיית השבויים – והשמאל: מונית הכנסת עם בן גביר

הקורונה הגיעה להר הבית בירושלים
הקורונה הגיעה להר הבית בירושלים

השר ביקש להבהיר כי למרות ההחלטה לפתוח כמעט את כל המשק בשבוע הבא, "אנחנו עוד רחוקים מלחזור לשגרה, המחלה עוד לא מאחורינו. אני שמח שאתמול אושר שניתן יהיה לפתוח מספר דברים בזהירות המתבקשת, ונכון שאנחנו עם מספר לא ייאמן של ארבעה מיליון מחוסנים - אבל הדרך עדיין ארוכה".

"יש כמה וכמה דברים שבזכות החיסונים אנחנו יכולים לפתוח", הוסיף, לדבריו, ההחלטה ליישם את הדרכון הירוק רק באופן חלקי הגיעה בשל העובדה שקשה לאכוף את העניין במקומות עם קהל "ספונטני", כלשונו, כמו חנויות רחוב וקניונים. מנגד, במקרים של אירועי תרבות, שם הקהל הוא כזה שרוכש כרטיסים מראש - יותר פשוט לבדוק מי מחזיק בידו תעודת מתחסן או מחלים.

חנויות סגורות בעיר העתיקה בירושלים
חנויות סגורות בעיר העתיקה בירושלים | צילום: רויטרס

בהמשך, התייחס אדלשטיין לחג פורים שיצויין בשבוע הבא, ואמר: "החג הזה הוא בדרך כלל שמח, אבל עכשיו, משנכנס אדר - מרבין בדאגה. אנחנו זוכרים מה היו התוצאות של פורים בשנה שעברה. לכן השנה, אפשר יהיה לשמוע מגילה או להשתתף בסעודה בחוג מצומצם - אבל אסור יהיה להתקהל".

גם על אליפות הג'ודו שמתקיימת בימים אלו בישראל נשאל השר, וגילה: "האליפות הזו מדאיגה אותי. האירוע אושר הרבה לפני שהיינו במצב התחלואה הנוכחי, אבל זה היה מאוחר מדי. לקחנו כאן סיכון. יכול להיות שאם היינו יודעים על האירוע הזה לפני שבועיים - לא הינו מאשרים אותו", סיכם.