אמו של הצעיר שמצבו קשה: "קורונה לא פוגעת רק במבוגרים"

לאחר הידרדרות במצבו של בן ה-22 שמאושפז כשהוא מורדם ומונשם, אמרה אמו לחדשות 13: "הוא הגיע לבי"ח במצב קל – זה הידרדר תוך יומיים". עוד הוסיפה: "כואב שהוא לבד שם בלי אמא ואבא"

זמן צפייה: 01:10

מגפת הקורונה: אמו של הצעיר בן ה-22 שמצבו קשה כתוצאה ממחלת הקורונה, ביקשה היום (ראשון) להזהיר את הציבור כי "זה לא פוגע רק במבוגרים". בשיחה עם חדשות 13 אמרה כי בנה, שמאושפז כשהוא מורדם ומונשם, הוא "בחור צעיר בלי מחלות רקע, ילד ספורטיבי שמשחק כדורסל. הוא הגיע לבית החולים במצב קל והדרדר תוך יומיים".

"עוד כשהוא היה בחו"ל אמרתי להיזהר מהקורונה", הוסיפה. "והוא ענה לי 'אמא אני בחור צעיר, אני עושה אפצ'י אחד והקורונה הזאת עפה".

עוד בחדשות 13:

"נערכים לכך שכל המיטות בבתיה"ח יהיו מיועדות לחולי קורונה"

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-3,865: 66 במצב קשה

בתוך יומיים: מניין המתים מקורונה בארה"ב הכפיל את עצמו

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

"אני אוכלת את הלב שהוא לבד שם בלי אמא ואבא, בלי אף אחד", אמרה. "עכשיו אני לא יכולה לעשות כלום, זה לא בשליטתי. זה רק לבורא עולם ולרופאים שיצילו אותו".

מבית החולים אסותא אשדוד, שבו מאושפז הצעיר נמסר כי הצעיר שהה בידוד ביתי ולאחר פרק זמן הועבר לבית החולים במצב קל. בימים האחרונים, חלה הדרדרות נשימתית במצבו, אך לאור האצה והחמרה קלינית במצבו בשעות האחרונות, הוחלט להרדימו ולהנשימו. הוא מאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בבית החולים אסותא אשדוד. ד"ר מאיר עמי מנהל יחידת טיפול נמרץ ציין כי "מצבו מתייצב והוא מגיב היטב לטיפול שמוענק לו".

שוטרים אוכפים את הנחיות משרד הבריאות בשכונת מאה שערים
שוטרים אוכפים את הנחיות משרד הבריאות בשכונת מאה שערים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הלכו לעולמם שני קשישים כתוצאה ממחלת הקורונה, ובכך מניין המתים בישראל עלה ל-14. קשיש בן 92 מת בבית החולים שערי צדק לאחר שחלה בנגיף ואושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת במצב קשה מאוד, עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות. מעט לאחר מכן קשישה בשנות ה-90 שסבלה ממחלות רקע הלכה לעולמה בבית החולים מעייני הישועה.

בתו של הקשיש, סיפרה: "לצערנו אבא נפטר בצורה בודדת ורחוקה, אפילו שיש צוות רפואי שמטפל בו 24 שעות ביממה, הם כולם עם מסכות, לא רואים את הפנים שלהם, לא רואים חיוך. זה החלק שהכי קשה לנו".