אדלשטיין: "לצאת במצב התחלואה הנוכחי מהסגר - זו הפקרות"

שר הבריאות התייחס לדרישת משרדו להאריך את ההגבלות: "לא נשתף פעולה עם משחקי 'בכאילו' - חבריי ייאלצו לבחור בין המשך הסגר לפתיחה מלאה של המשק". אש: רואים סימנים לירידה במספר הנדבקים

זמן צפייה: 02:09

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (חמישי) לדרישת משרדו להאריך את הסגר ואמר: "לצאת במצב התחלואה הנוכחי מהסגר - זו הפקרות". "משרד הבריאות לא מתכוון לשתף פעולה עם משחקים 'בכאילו'", הוסיף אדלשטיין. "האחריות היא של כולנו, ולכן חבריי בקואליציה ייאלצו לבחור בין המשך הסגר, או פתיחה מלאה עם כל מה שמשתמע מכך".

עוד אמר שר הבריאות במהלך ביקורו בבית החולים ברזילי באשקלון כי "גל התחלואה מסרב לרדת, הסיבה לכך היא כנראה המוטציה שמשתוללת כאן בארץ". בנוסף, אמר כי "הצלחנו לבלום את התחלואה, אבל אנחנו לא רואים צניחה בנתונים כפי שהורגלנו לראות אחרי שבועיים של סגר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בליכוד הודיעו: תומכים בכינוס מליאת הכנסת להעברת חוק הקנסות

אלרעי-פרייס: "5 אושפזו במצב קשה לאחר קבלת מנת החיסון השנייה"

"ביצעו בה עבירות מין יחד": אלה הנאשמים באונס בת ה-17 באשקלון

פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אש | צילום: לע''מ

בהמשך לכך, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש אמר כי "הגענו לשיא יומי של מאומתים, מספרם הרבה יותר גבוה מהגל השני. המגמה של הירידה עדיין לא הביאה אותנו למצב השיא של הגל השני".עוד הוסיף אש: "מקדם ההדבקה עומד על 0.9 והוא נשאר קבוע בימים האחרונים. להערכתנו, זה מבטא את ההשפעה של המוטציה הבריטית על רמת התחלואה".

עוד התריע פרויקטור הקורונה כי "כל עוד לא רואים ירידה ברורה במספר החולים הקשים בבתי החולים, אנחנו לא יכולים לחזור לפעילות. במצב העומס הקיים זה בלתי אפשרי".

ד"ר אלרעי פרייס התייחסה לאפקטיביות החיסון ואמרה כי על פי נתוני משרד הבריאות, מתוך 715 אלף, שקיבלו את המנה השנייה של החיסון לפני יותר משבוע, וקיבלו תעודת מתחסן - 316 חלו, ורק 16 מהם אושפזו.