משרד הבריאות: 2 אובחנו עם עכברת לאחר שביקרו בסחנה ובנחל הזאכי

במשרד הבריאות הודיעו בעקבות גילוי שני מקרי התחלואה בעכברת כי "לאחר חקירה אפידמיולוגית התגלה כי אחד ביקר בתחילת חודש יוני בנחל הזאכי והשני ביקר בסחנה בצפון". עוד נאמר כי "עד כה, מתחילת השנה דווחו על שלושה מקרים של תחלואה בעכברת הקשורה לחשיפה למקורות מים בצפון הארץ"

שלט אזהרה של רשות הטבע והגנים על רקע החשש להתפרצות העכברת

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) על שני מקרים של חולי עכברת. "לאחר חקירה אפידמיולוגית התגלה כי אחד ביקר בתחילת חודש יוני בנחל הזאכי והשני ביקר בסחנה בצפון", נמסר, "עד כה, מתחילת השנה דווחו על שלושה מקרים של תחלואה בעכברת הקשורה לחשיפה למקורות מים בצפון הארץ".

"כפי שפורסם בהודעת משרד הבריאות מ-5 ביולי, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה דיווחו על תוצאות חריגות בדיגום מים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלים מסוימים בצפון הארץ, ולפיכך מודיעים למטיילים ולרשויות המקומיות, כי הכניסה לנחלים אלה עלולה להיות מסוכנת". במשרד הבריאות הוסיפו כי מומלץ להתעדכן בהודעות על מצב איכות מי נחלים מסוימים בצפון, המפורסמות פה.

מחלת העכברת מועברת לבני אדם באמצעות הפרשות של בעלי חיים למקורות מים, ומסוכנת במיוחד באזורים בהם ישנם מקורות מים עומדים. המחלה, המכונה במקור לפטוספירוזיס, היא מחלה זיהומית שמשפיעה על בני אדם ועל בעלי חיים.

חלק מהנדבקים בעכברת לעתים אינם סובלים מסימפטומים, אך אם מתגלים כאלה - יש לפנות לטיפול, שכן המחלה עלולה לפגוע בכבד ובכליות, לגרום למצוקה נשימתית ולגרום לדלקת קרום המוח ובמקרים מסוימים אף למוות.