קבינט המומחים המליץ: לקצר בידוד לשבעה ימים

70% מצוות הטיפול במגפות הצביעו בעד קיצור תקופת הבידוד לשבוע. במקביל, מכתב אזהרה חמורה נשלח לקבינט הקורונה: "בעוד חודש יהיו 5,000 חולים במצב קשה". אלרעי פרייס: "יהיו יותר משבועיים-שלושה של תחלואה קשה"

זמן צפייה: 06:26

קבינט המומחים של משרד הבריאות המליץ הערב (שני) על קיצור הבידוד לשבעה ימים. 70% ממומחי צוות הטיפול במגפות, הצביעו בעד קיצור תקופת הבידוד. בנוסף, 81% התנגדו להרחבת מתן החיסון הרביעי לאוכלוסייה הצעירה. ההצעה תובא לאישור בימים הקרובים. יש לציין כי עד כה משך תקופת הבידוד היה בין 10 ל-14 ימים. מעבר לכך, יש לציין כי שר החוץ יאיר לפיד נדבק בקורונה אחרי שנחשף לחולה מאומת. בהודעה מטעמו נמסר כי הוא שוהה בביתו ומרגיש טוב.

בתוך כך, צוות מומחים עצמאי, שכולל בכירים משורה של תחומים, שיגר הערב לקבינט הקורונה מכתב אזהרה חמורה בנוגע לאי ספיקה של מערכת הבריאות בקצב ההדבקה הנוכחי ללא נקיטת הגבלות נוספות. הבכירים טענו כי בתוך חודש יאושפזו 5,000 חולים במצב קשה. חברי הצוות אף טוענים כי ההנחה שהאומיקרון אינו מסוכן לילדים - שגויה, ודורשים מהשרים להחיל חובת בידוד ל-72 שעות לכל הנחשפים לחולה מאומת.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1001222021' autoplay='0' credit='' desc='אלרעי פרייס מעריכה: "יהיו יותר משבועיים-שלושה של תחלואה קשה"' poster='' kid='1_v27k73w4' duration='426']

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בריאיון בחדשות 13 כי הגל הנוכחי לא יעבור מהר כפי שצפו הערכות שונות. לדבריה, "אני חושבת ששבועיים-שלושה זו הסתכלות אופטימית. לדעתי זה ייקח יותר שבועות של תחלואה קשה. העומס לא נובע רק מאומיקרון, אלא גם מחולי זן דלתא ושפעת. צריך להסתכל ולהבין מתי מרימים את הדגל - קשה לשלוט בווריאנט שמדבק פי 4 ממה שהכרנו בעבר".

בין היתר, סירבה אלרעי פרייס לאמוד את מספר החולים במצב קשה שבו תהיה מערכת הבריאות בסכנת קריסה: "המספר מורכב, המורכבות היא לא רק מהחולים הקשים לקורונה, אלא גם מחולי שפעת וגם מבידודים של אנשי צוות. אם לא נשקלל את כל אלה נגיע לאי-ספיקה שלא נהיה מוכנים אליה".

בנוגע לבדיקות האנטיגן וההנחיות החדשות של משרד הבריאות הוסיפה: "הנחיות היצרן אמרו לעשות את הבדיקה באף אבל אנחנו רואים את הירידה ברגישות וגם באנגליה ניתנה ההנחיה הזאת, שינינו את ההנחיות כדי להגביר את הרגישות. צריך לחכות עם המטוש בערך חמש שניות בתוך האף".