בשל התפשטות וריאנט חדש של קורונה: 7 מדינות באפריקה הוכרזו אדומות

בתום התייעצות שקיים רה"מ עם בכירים משרד הבריאות, הוחלט להכריז על דרום אפריקה, ושש מדינות נוספות באזורה - כאדומות. כל השבים ממדינות אלו יחוייבו בבידוד במלונית קורונה

זמן צפייה: 01:27

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (חמישי) התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם בכירי משרדו בעניין התמודדות עם הזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה לאחרונה בדרום אפריקה ומדינות נוספות באזורה. בעקבות כך החליט בנט לקבל את המלצתם ולהגדיר את דרום אפריקה ושש מדינות נוספות כמדינות אדומות - באופן מיידי וללא השהייה כפי שנהוג בדרך כלל.

החוזרים מהמדינות דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני יידרשו בבידוד גם אם הם מחוסנים וזרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל. בנוסף, הוחלט כי כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך שבעה ימים, וישוחררו לאחר ביצוע שתי בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.

אין עדיין מידע רב על הזן החדש אך ככל הנראה מדובר בזן מדבק יותר מזן הדלתא ובמשרד הבריאות חוששים מהתפשטות מהירה שלו בעולם ובישראל. ראש הממשלה הנחה לבחון עצירת הטיסות מדרום אפריקה ואליה באופן מיידי או בחינת מתווה אחר למניעת התפשטות הזן החדש בישראל.