ארה"ב: אושר לשימוש מכשיר ראשון מסוגו לטיפול בהפרעות קשב

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר את מתקן ה-ETNS, שמשדר אותות חשמליים למוחו של ילד בזמן השינה, כדי להתמודד עם ADHD. הפיתוח אמור להוות חלופה לריטלין ואין לו תופעות לוואי משמעותיות

זמן צפייה: 01:59

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר השבוע באופן רשמי לשימוש את ה-ETNS, מכשיר שמשדר אותות חשמליים למוחו של ילד במהלך השינה, על מנת לטפל בהפרעות קשב וריכוז והיפר-אקטיביות. המתקן מחובר לרצועה שאותה מלבישים למשך שנת הלילה על מצחו של הילד הסובל מההפרעה, והוא משדר אותות חשמליים לאזורים במוח המקושרים לתסמיני ה-ADHD. מחקר שנעשה על 62 ילדים, הצביע על שיפור משמעותי במצבם ועל הפחתה ניכרת בתסמינים. עד כה, נעשה במכשיר שימוש בקנדה ובאירופה - לטיפול באפילפסיה ובדיכאון.

בשלב זה אין אינדיקציות לכך שהטיפול החדש אפקטיבי יותר מטיפול תרופתי. אולם, מדובר בחלופה לתרופות כמו ריטלין, ללא תופעות לוואי משמעותיות, שבוודאי תקרוץ להורים רבים. אם אכן יוכח לאורך זמן שהמכשיר החדש אפקטיבי לטיפול ב-ADHD, הרי שמדובר בפריצת דרך משמעותית בהתמודדות עם ההפרעה. נכון לעכשיו, המכשיר מיועד לשימוש עם מרשם בלבד, לילדים בגילאים 12-7, ועולה כאלף דולר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ארגון הבריאות העולמי: אין לחשוף למסכים ילדים מתחת לגיל שנה

"פורצי דרך בתחום": המהפכה המגדרית של ענף הרפואה בצה"ל

בעקבות תחקיר חדשות 13: הנכים זועמים על תופסי החניות השמורות

סימולציית מכשיר ה-ETNS
סימולציית מכשיר ה-ETNS | צילום: החדשות 13

"הורים מאוד מתלבטים לגבי הטיפול התרופתי להפרעות קשב. הלוואי שזו תהיה בשורה להורים וגם לילדים", אמרה דבורה גלעד, מאמנת הורים, ילדים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז.