תוצאות בדיקת המעבדה: הרעלת הטונה בארומה ת״א נבעה מאחסון לקוי

מבדיקת הטונה שערך משרד הבריאות, לאחר ששני בני אדם אושפזו בעקבות אכילתה, עולה שהמקור לתחלואה הוא ככל הנראה מכך שהדג לא אוחסן כראוי בסניף שבדרך בגין בעיר

זמן צפייה: 02:59

הרעלת הטונה בארומה ת"א: מתוצאות ראשוניות של בדיקת מעבדת משרד הבריאות שפורסמו היום (חמישי) עולה כי מקור ההרעלות, שבעקבותיהם אושפזו שני בני אדם – מקרה עליו פורסם לראשונה בחדשות 13, הוא כתוצאה מאחסון לקוי של אריזת הטונה בסניף ארומה תל אביב. המשרד מבצע בדיקות מעבדה נוספות, שתוצאותיהן יפורסמו בימים הקרובים.

ד"ר רבקה שפר, רופאת מחוז תל אביב במשרד הבריאות, הסבירה: "מבקשים להדגיש למסעדות, מטבחים מוסדיים ועסקי מזון אחרים שעושים שימוש בטונה, לעשות זאת בהתאם לנהלים של המשרד ובהתאם להנחיות היצרן".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הרעלת הטונה: מי אחראי לפקח על תקינות המזון שאנו אוכלים?

הרעלת הטונה: שני לקוחות נוספים הגיעו לבי"ח עם שלשולים והקאות

בעלי טונה ויליגר: "ארומה ת"א מטשטשת את הבעיה, לא שייך אלינו"

סניף ארומה תל אביב בו התגלתה הרעלה
סניף ארומה תל אביב בו התגלתה הרעלה | צילום: חדשות 13

ממרח הטונה "ויליגר", הגיע מקבוצת "נטו" שבבעלות משפחת עזרא. דודי עזרא, בעלי החברה, שוחח אתמול עם חדשות 13 והאשים את ארומה באחריות לאירועים וטשטוש הבעיה.

"הבעיה היא בהתנהלות הסניף, לא בטונה 'ויליגר' שלנו", אמר עזרא. "הם כנראה הכינו סלט טונה, השאירו אותו הרבה זמן בחוץ ואחר כך עשו טייק אווי. הבעיה היא בסלט ולא בטונה, המוצר תקין לחלוטין ואין שום בעיה איתו", הוסיף עזרא, והאשים: "'ארומה' מודעים לזה, הם עכשיו עושים יופי של יחסי ציבור אבל הם מודעים לזה. כרגע הם מטשטשים את הבעיה שלהם, זה לא יגיע אלינו".

שירי פורר
שירי פורר | צילום: דוברות איכילוב

בשימוע שערך משרד הבריאות לרשת "ארומה תל אביב" אתמול עלה כי הטיפול בטונה לא היה תקין וכי המקרר לא עבד כשורה. "משרד הבריאות צריך לתת הבהרה על הסיפור הזה. מי שלא היה בסדר זה 'ארומה תל אביב', לא הטונה", דרש עזרא. "אנחנו לא מנהלים בתי קפה, אנחנו מוכרים חומרי גלם לכל העולם. אנחנו עושים בדיקות באופן שוטף ואין שום בעיה של היסטמין במוצרים שלנו".

שירי פורר, בת 41 ואם לשניים, שאושפזה במצב קשה לאחר שאכלה סלט טונה בסניף "ארומה תל אביב" שבדרך בגין בעיר , תקפה אתמול בריאיון לחדשות 13 את הרשת, ואמרה: "הייתי מצפה מהחברה שתעשה בדק בית רציני. הם יצרו איתי קשר, אמרו שסגרו את הסניף, בודקים את הטונה בכל הסניפים. הם אמרו ששחררו הודעה חדשה לתקשורת, כי ההודעה אתמול היתה די אומללה, הם ניסו לגלגל את זה על מי שנפגע מהתקרית". עוד הוסיפה: "לא נעים לחשוב שהייתי הולכת למשפחה שלי בגלל שטות כזאת".