הרעלת הטונה בארומה ת"א: "אכלתי תוך 10 דקות ומיד חשתי צריבה"

שירי פורר, שפונתה לביה"ח לאחר שאכלה סלט בסניף בדרך בגין, מקרה עליו פורסם לראשונה בחדשות 13, שוחררה לביתה: "מזועזעת שהרשת ניסתה לגלגל זאת עליי". הסניף שבו אירע המקרה לא נפתח הבוקר

זמן צפייה: 01:33

הרעלת הטונה ב"ארומה תל אביב": שיפור חל הלילה (רביעי) במצבה של שירי פורר, אם לשניים בת ה-41, שאושפזה אמש במצב קשה לאחר שאכלה סלט טונה בסניף "ארומה תל אביב" שבדרך בגין בעיר, והיא שוחררה לביתה – מקרה עליו פורסם לראשונה בחדשות 13. הבוקר, הסניף שבו אירע המקרה לא נפתח.

פורר סיפרה: "אכלתי את הסלט תוך עשר דקות מאז שרכשתי אותו, ומייד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה. מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה". עוד הוסיפה: "לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת, שניסתה לגלגל את זה עליי. אני מקווה שהם יעשו בדק בית".

הצוות הרפואי בבית החולים איכילוב העניק לפורר מנות אדרנלין, נוזלים ואנטי היסטמינים, והיא התאוששה וביקשה להשתחרר לביתה. כזכור, אחרי אשפוזה, הגיע לבית החולים גם גבר בן 34 שאכל אף הוא כריך טונה במקום, וסבל מהרעלת מזון חמורה. הגבר הרגיש טוב יותר כבר לאחר האירוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: ארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן עקב התקיפה בסעודיה

לאחר יום סוער: התחזית – חם מהממוצע עם סופות ברקים ורעמים

החרדות, הבדידות – והמפגשים בכלא: יממה עם אמה של נעמה יששכר

סניף ארומה תל אביב בדרך בגין
סניף ארומה תל אביב בדרך בגין | צילום: חדשות 13

בן ה-34 סיפר לחדשות 13 על האירוע. "התחיל לי כאב ראש מאוד מאוד חזק, עם לחץ, הפנים שלי היו מאוד אדמומיות עד סגול", אמר הגבר. "התחילה לי קצת פריחה באזור של החזה-כתפיים והגעתי למיון. במקביל התקשרתי לארומה לאותו סניף, להודיע להם. הם חיפשו את הכיוון של הפיצויים וזה. אמרתי להם שזה פחות מעניין אותי. מה שעניין אותי זה שעוד אנשים גם לא ייפגעו מאותו דבר".

בבית החולים תשאלו את החולים היכן אכלו, וכשהסתבר שכולם אכלו באותו סניף של ארומה בתל אביב, הם העבירו במהירות דיווח למשרד הבריאות, שלקח דגימות של הטונה, והורה באופן מיידי להפסיק למכור דגים בסניף עד לסיום הבדיקה.

שירי פורר
שירי פורר | צילום: דוברות איכילוב

לדברי ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) באיכילוב, "השניים הגיעו בעקבות תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם 'הרעלת מזון סקרומבואידית'. מיד עם הגעתם הענקנו לשניים טיפול מתאים שמייד הטיב עם מצבם והם החלו להתאושש".

"מדובר בהרעלת מזון יחסית נדירה, כתוצאה מאכילת בשר דגים שסימניה דומים להתקפה אלרגית ('הרעלת היסטמין'). הסימפטומים עלולים לכלול החל מכאבי ראש, דפיקות לב, אודם עורי משמעותי, סחרחורת, בחילות, כאבי בטן ושלשולים ועד קוצר נשימה או בצרות בדרכי האוויר ובמקרים נדירים אף מוות", הסביר ד"ר טרוצקי.

מרשת "ארומה" תל אביב נמסר בתגובה: "לאחר בדיקה ראשונית של המקרה אנו למדים כי אל סניף אחד של הרשת הגיעו שתי תלונות בגין מנת טונה שיצאה מהסניף בטייק אווי. איננו יודעים מה כמה זמן עבר מעת קבלת המנה עד אכילתה ובאילו תנאים נשמרה המנה בכל אותו זמן. חשוב לציין שבעת יציאת המנות מהסניף פעלו העובדים על פי הכללים. הרשת ממשיכה ובודקת את המקרה וממתינה לתוצאות המעבדה שנשכרה לשם כך".