בשל הוראות הבידוד - החוזרים מתאילנד מתכננים תביעה ייצוגית

אלירם נטלי, ששב לארץ מחופשה, סיפר לחדשות 13 על ההחלטה לפתוח בהליך משפטי עקב החלטת משרד הבריאות, בין היתר בשל פגיעה בחופש העיסוק וחוסר שוויון ביחס לצוותי תעופה. "אין בזה כל הגיון"

זמן צפייה: 02:04

הנגיף הסיני: ישראלים שחוזרים בימים אלה מתאילנד מתכננים תביעה ייצוגית נגד הוראות הבידוד שנמסר משרד הבריאות, על פיהם כל מי שחוזר מחופשה ייאלץ לשהות בבידוד בית. אלירן נטלי, ששב לארץ בימים אלה, סיפר ל"החדשות" עם יעקב אילון: "מה שמטריד אותי בעיקר זה החלמאות הזאת, שאי אפשר להסביר אותה. אוספים אותנו מתאילנד במטוס של חברת "אל על". הדיילים משרתים אותנו ועוד 400 אנשים במטוס סגור ומגיעים לארץ. הם יוצאים לחופשי, ואנחנו הנופשים הולכים להסגר. אין בזה כל היגיון".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנגיף הסיני: יפן תבדוק אם הטיפול באיידס – אפקטיבי לקורונה

הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

הנגיף הסיני: תיאסר כניסת אזרחים זרים ממדינות במזרח הרחוק

אלירם נטלי, מארגן תביעה ייצוגית נגד החלטות משרד הבריאות
אלירם נטלי, מארגן תביעה ייצוגית נגד החלטות משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

בהתייחס לתביעה הייצוגית אמר: "אנחנו מאוד כועסים. התחלנו להתארגן לגבי סוג של תביעה ייצוגית או כל דבר אחר עם עורך דין כדי שיעזור לנו להתאקלם, להסתדר, לחזור לשגרה כמו שצריך, כי ההנחיה הזאת היא לא חוקית בעליל".

עוד אמר: "הדבר השני שמרתיח אותי, הוא שחמי וחמותי מגיעים לשדה תעופה בן גוריון ואמורים לחזור לחצור הגלילית ברכבת. מה מצפים מהם, שהם ילכו ברגל מתל אביב לראש פינה ומראש פינה לחצור הגלילית? אני לא מבין, לא מצליח להבין את זה. איפה זה מסתדר עם ההנחיות?".

בהמשך הוסיף המטייל ואמר: "אנחנו רוצים לחזור לחיים נורמטיביים. לי יש עסק, אני מפרנס, אני ואשתי מפעילים עסק יחד. אני לא יכול להיות שנועלים אותי בבית, ולא נותנים לי להתפרנס אחרי חופשה של שלושה שבועות. לא הייתה שום הנחיה שנועלת אותנו ואומרת לנו לא לטוס לתאילנד".

נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה
נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, יצר המרכז הרפואי שיבא קשר עם בני משפחות הישראלים שצפויים לנחות ביום שישי לאחר ששהו על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" שעגנה לחופי יפן. בין היתר, התבקשו בני המשפחה לארגן ערכה של כל דבר שינעים את זמנם של השוהים בבידוד. הערכה יכולה להכיל כל מה שייבחרו, ממצעים, דרך אוכל ועד פרטיים אישיים. כמו כן, הם הוזמנו למקום על מנת לחוות את דעתם, על מנת להבין להנעים את זמן השוהים.

מהמשפחות נמסר כי הם מברכים את התנהלות שיבא בשיתוף הפעולה עם המשפחות ומקווים שימשיך כך לכל השהייה.

זאת, לאחר שמוקדם יותר היום פורסם כי בבית החולים שיבא  החלו להיערך לקראת קליטת הישראלים במגורי הצוות הרפואי. הדיירים בבניינים הסמוכים חוששים וזועמים על כך שלא עודכנו באופן רשמי על ייעודו של המתחם - מדובר על יותר מ-60 משפחות שגרות בסמיכות לאזור. מבית החולים טרם נמסרה תגובה.

בית החולים תל השומר
בית החולים תל השומר | צילום: חדשות 13

המרכז הרפואי החליט לשנות את מיקומו של המתחם הייעודי שאליו יגיעו מפוני האונייה, ועל כן דיירי המבנה התבקשו לעזוב והשיפוצים כבר החלו לקראת בואם של הישראלים. למתחם אמורים להגיע 12 ישראלים, ביניהם טייס ודיילת, כאשר כל אחד מהם ישהה בחדר משלו.

משרד החוץ יחד עם שגרירות ישראל ביפן נערכו מול חברות הביטוח בישראל, וסיכמו את הפרטים האחרונים של נחיתת המטוס ביפן, שיחזיר ארצה את הישראלים ביום חמישי. שגרירות ישראל בטוקיו מטפלת בכל הסדרי נחיתת המטוס ביפן והלוגיסטיקה הכרוכה בכך.

במקביל, פרופסור רן ניר פז, מבית החולים הדסה בירושלים וקונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, הגיעו היום לבתי החולים ביפן שבהם מאושפזים בבידוד שלושת הישראלים שנדבקו במחלת הקורונה בזמן שהותם על "ספינת הקורונה". ניר פז הודה לרופאים היפנים על הטיפול המסור בישראלים.