משרד הבריאות: חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת החלב של תנובה

במשרד הבריאות מסרו כי "במסגרת החקירה של הזיהום במפעל שטראוס עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה" וכי הנושא נמצא בבדיקה. ד"ר אלרעי פרייס: "אין סכנה לציבור"

זמן צפייה: 03:34

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה והמקרה נמצא בבדיקה. החשד עלה בעקבות הריקול הגדול של שטראוס לאחר שהתגלה חיידק סלמונלה במוצרי השוקולד של החברה. ד"ר אלרעי פרייס: "אין סכנה לבריאות הציבור".

"במסגרת החקירה של הזיהום במפעל שטראוס עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה". נכתב בהודעת משרד הבריאות. "חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לאנשים אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, שמונע התרבות חיידקים במידה והם קיימים במוצר. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום".

מוצרים עלית שטראוס שוקולד מוסרים מהמדפים סופרמרקט סופרים
מורידים מוצרים של שטראוס-עלית מהמדפים | צילום: טליה כהן

לאחר ההודעה, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה לדברים ואמרה כי "אנחנו מרחיבים את מעגלי הבדיקה ודוגמים עוד ועוד מפעלים בעקבות פרשת שטראוס. מתמקדים במפעלים ששולחים אליו או מקבלים ממנו מוצרים ולכן הבדיקה נערכה".

לפי אלרעי פרייס, אבקת החלב הגיעה למפעל שטראוס כחומר גלם ולכן נבדק החשד שיש קשר בין המקרים. לדבריה, "היא יצאה חיובית במפעל של שטראוס ואז הלכנו לדגום בתוך המפעל של תנובה. החשד הוא שיש סלמונלה בפס הייצור של אבקת החלב".

שרון אלרעי פרייס ועדת החוקה חוקה זן קורונה כנסת הכנסת
ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"חשוב לי להדגיש שאין סכנה לבריאות הציבור - זה חומר גלם שעובר חימום והחיידקים נהרגים", עדכנה ראש שירותי בריאות הציבור. "זה לא חומר שמשווק לאנשים פרטיים אלא חומר גלם שעובר עיבוד. אין סלמונלה באף אחת מהבדיקות למוצרים הסופיים שעשו שימוש באבקת החלב".

לדבריה אין הנחיות לציבור להימנע מלצרוך מוצרים מסוימים. "בשטראוס עשינו ריקול רק לאחר שהתגלתה סלמונלה במוצרים הסופיים. יש הבדל בין חומר גלם שעובר חימום לחומר גלם שאינו עובר חימום".

כזכור, יצרנית המזון שטראוס הודיעה לפני כשבועיים כי לפי תוצאות בדיקות שבוצעו, נשללה הסלמונלה ב-2 מוצרים, "רבע לשבע" ו"עד חצות" בלבד. מדובר במוצרים שכבר שווקו לצרכנים ואף נכללו במצע הריקול הגדול בתולדות המדינה.

מוקדם יותר באותו השבוע הודיעה שטראוס כי היא מרחיבה את החלטת הריקול מרצון לכל מוצרי מפעל הממתקים. מהחברה נמסר כי "החברה תחזיר לפעילות את מפעל הממתקים בנוף הגליל רק כאשר יתוקנו הליקויים, והמוצרים יהיו בטוחים לחלוטין לצריכה". בתוך כך, אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל, הדגיש כי "כל שאר מוצרי הקבוצה בטוחים לצריכה".