מנכ"ל משרד הבריאות במפעל המזוהם של שטראוס: הייצור יוקפא ל-3 חודשים

בכירי משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון ארלעי פרייס, קיימו סיור במפעל שטראוס שבנוף הגליל נוכח הריקול של מוצרי עלית, ומסרו כי "נמצאו כשלים בתהליכי הייצור"

זמן צפייה: 00:55

בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיימו הבוקר (חמישי) סיור במפעל שטראוס שבנוף הגליל, בו מועסקים מעל ל-700 עובדים, זאת ברקע הריקול הנרחב למוצרי החברה בעקבות גילוי הסלמונלה.

"אנחנו מזהים גידול בדיווחים על תחלואה בסלמונלה בעקבות האירועים האחרונים, אך אני לא יודע להגיד אם מדבור בגידול במספר מקרי התחלואה או בגלל מודעות גבוהה יותר למחלה", אמר פרופ' אש במהלך הביקור.  עוד הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות כי הייצור במפעל של שטראוס יוקפא ל-3 חודשים.

מוצרים עלית שטראוס שוקולד מוסרים מהמדפים סופרמרקט סופרים
מורידים מוצרים של שטראוס-עלית מהמדפים | צילום: טליה כהן

במקביל, הוסיפה ד"ר אלרעי פרייס לדבריו של פרופ' אש: "נמצאו כשלים בתהליכי הייצור והמפעל מבין את זה, והוא מבצע כעת את תהליך הפקת הלקחים ומשתף פעולה באופן מלא עם צוות המחוז של שירות המזון הארצי, כדי לדאוג להחזיר את המפעל כמה שיותר מהר לפעילות בטוחה".

כזכור, אתמול הודיעה שטראוס כי היא מרחיבה את החלטת הריקול מרצון לכל מוצרי מפעל הממתקים. מהחברה נמסר כי "החברה תחזיר לפעילות את מפעל הממתקים בנוף הגליל רק כאשר יתוקנו הליקויים, והמוצרים יהיו בטוחים לחלוטין לצריכה". במקביל, המסחר במניות החברה בבורסה הופסק זמנית.

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2204280949' autoplay='0' credit='' desc='ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרופ′ נחמן אש במפעל שטראוס' poster='' kid='1_hlz3b8mp' duration='29']

בריאיון לחדשות 13 אמש, מנכ"ל חברת שטראוס אייל דרור הוא הבהיר כי ההחלטה להחזיר את כל המוצרים התקבלה כדי לא לקחת סיכונים בעקבות גילוי האינדיקציות בשתיים מתוך 270 הבדיקות להימצאות סלמונלה במוצרים. הערב דיווחנו כי שני המוצרים הם "רבע לשבע" ו"עד חצות".