לאחר שנפגש עם נשאית קורונה: השר סמוטריץ' נכנס לבידוד

בהודעה ממשרדו של שר התחבורה נמסר כי ישהה בבידוד עד סוף החודש. סמוטריץ' מסר: "אמשיך לעבוד מהבית וללוות מרחוק את מאמצי הממשלה ומשרד הבריאות"

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

מגפת הקורונה: שר התחברה בצלאל סמוטריץ' נכנס הערב (שבת) לבידוד, לאחר שנפגש עם אישה שבהמשך אובחנה כנשאית נגיף הקורונה. מלשכתו נמסר כי ישהה בבידוד עד 31 במארס. סמוטריץ' הוא חבר הכנסת החמישי שנכנס לבידוד בשל חשיפה לחולה, ומצטרף לשר הפנים אריה דרעי, שר הפנים, אריה דרעי, שר החקלאות, צחי הנגבי, ושני חברי כנסת מטעם "כחול לבן" - רם בן ברק ואלון שוסטר.

השר סמוטריץ' מסר: "יחד נעבור, בעזרת השם, את התקופה המורכבת הזו. קורא לאזרחי ישראל לשמור על הנחיות משרד הבריאות ומאחל רפואה שלמה לכולם. אמשיך לעבוד מהבית וללוות מרחוק את מאמצי הממשלה ומשרד הבריאות".

עוד בחדשות 13:

7 חולי קורונה ומאות בבידוד במושב בדרום; התושבים נשארים בבתים

אריה אבן, ניצול שואה בן 88 – הוא הישראלי הראשון שמת מקורונה

נתניהו הציע להטיל קנסות על אזרחים – היועמ"ש בלם אותו

בצלאל סמוטריץ' שר התחבורה
בצלאל סמוטריץ' שר התחבורה | צילום: שאטרסטוק

מוקדם יותר השבוע כאמור, קיבלו ארבעה חברי כנסת הודעה לשהות בבידוד למשך 14 יום, לאחר שבאו במגע עם ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', שנדבק בקורונה.

מבדיקה ראשונית שערך משרד הבריאות, נמצא כי בכנס בו השתתפו הנגבי, בן ברק ושוסטר, נכח אדם שנדבק בנגיף. לשלושה נמסר כי חרף עובדה זו - אין הם מחויבים להיכנס לבידוד מפאת אופיו של האירוע, מרחקם מהחולה ומשך הזמן הקצר בו שהו בקרבתו. עקב הפטור שהוענק להם מהבידוד, החליט השר הנגבי להגיע אתמול למשכן הכנסת לטובת השבעתו, ואף שהה בקרבת חברי כנסת רבים מחוץ למליאה.

קורונה ישראל, קורונה גילת, גילת, מושב גילת
פעולות חיטוי במושב גילת

בתוך כך, כ-200 תושבי מושב גילת שבמועצה האזורית מרחבים נכנסו לבידוד בעקבות מגע עם שני חולים מאומתים בנגיף הקורונה - בהם ראש המועצה שי חג'ג'. מאז הודעתו של חג'ג' באמצע השבוע, עלה מניין הנדבקים ביישוב לשבעה, וצפוי להמשיך לעלות. בתחילה חשבו כי ראש המועצה, המתגורר ביישוב, הוא מקור ההדבקה - אך בהמשך התברר כי אחת התושבות נדבקה עוד לפניו.

לאחר שקיבל את תוצאות הבדיקה, מסר חג'ג' כי "עברתי בדיקה ולפני זמן קצר הודיעו לי כי הבדיקה חיובית. ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון. אני אעבוד מהחדר, והמועצה האזורית מרחבים ומרכז המועצות האזוריות ימשיכו להעניק לכם את השירותים הטובים ביותר".