קריאה להחזיר שתלי סיליקון מחוספסים - עקב חשד שמקושרים לסרטן

מנהל המזון והתרופות האמריקני הוציא אזהרה בנוגע לסוג המסויים של השתלים, כיוון שיתכן שגורמים לסוג נדיר של סרטן. "מעריכים שיש מאות אלפי נשים עם השתלים הללו"

זמן צפייה: 00:28

חברת "אלרגן" הוציאה אמש (רביעי) קריאה עולמית לתיקון שתלי סיליקון מחוספסים להגדלת חזה. זאת, לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקני הוציא אזהרה לפיה השתלים הללו יכולים להגדיל את הסיכוי לחלות בסוג נדיר של סרטן. ב"אלרגן" מדגישים שמדובר אך ורק בשתלים מסוג זה ולא בכל שתלי החברה. משרד הבריאות בודק אם השתלים האלה נמכרים בישראל.

"'אלרגן' נוקטת בפעולה הזו כאמצעי זהירות בעקבות הודעה בנוגע לתקריות סרטן נדירות שמקושרות עם שתלי חזה", נמסר מהחברה. "להערכתנו, יש מאות אלפי נשים עם השתלים הללו", ציינה ד"ר ביניטה אשאר, מנהלת משרד בקרת זיהומים במנהל המזון והתרופות האמריקני. היא הוסיפה שהם יגבשו מידע נוסף בנוגע לנתונים המדוייקים בשבועות הקרובים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גיוס הסוכנים בישראל: איראן מחפשת הישג מודיעיני • פרשנות

אלונה ברקת הודיעה: "לא אתמודד בבחירות הקרובות"

עקב תקלה במערכת התדלוק: רבבות תקועים בנמל התעופה באמסטרדם

שתלי סיליקון
שתלי סיליקון | צילום: istock

מהאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית נמסר בתגובה: "אנו מחזקים את ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני, ווקוראים למשרד הבריאות להקים מאגר רישום לאומי למשתילי סיליקון שד, בסיוע היצרנים והיבואנים. האיגוד ממליץ לנשים לקרוא בעיון על מכלול הסיכונים המפורטים בטפסי ההסכמה של הרופאים. לאחרונה, על אף פעילות שווקית של היבואן, המכירות נעצרו.