אלרעי פרייס: מנסה לתת מענה לערים אדומות וכתומות ביציאה מהסגר

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה בוועדת החוקה לתוכנית להקלה בהגבלות, והבהירה כי ישראל לא תגיע לחסינות עדר: "מנסים לצאת מהסגר בצורה אחראית – לא רוצים להחזיק את ישראל בת ערובה"

זמן צפייה: 00:25

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה היום (ראשון) בדיון בוועדת החוקה בנוגע לאפשרות לחסינות עדר ואמרה כי "ברגע שיש לנו 2.5 מיליון ילדים שלא יכולים להתחסן כנראה שלא נגיע לחסינות עדר גם אם כל האוכלוסייה שיכולה, תתחסן. לפי המחקר של פייזר החיסון יעיל ב-95%, זה אומר ש-5% לא יקבלו הגנה מלאה ובגילים המבוגרים זה אולי עומד על 90%".

כמו כן, אלרעי-פרייס התייחסה ליעילות הסגר האחרון ואמרה: "אי אפשר לומר שהסגר נכשל, כאשר הוא הוריד את מקדם ההדבקה מ-1.3 ל-0.99 היום. אין ספק שגם בסגר השלישי הייתה היענות של הציבו, אך מה ששינה את חוקי המשחק הוא הווריאנט הבריטי שכנראה מדבק עוד יותר ומעלה את התחלואה הקשה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אם החשוד ברצח אשתו: "הכניס אותי לבית ואמר לי שהרג את דיאנה"

בקבוצת "ביג" לא מחכים לאישור: מרכזי הקניות נפתחו בכל הארץ

צעיר מואשם בהטרדה מינית ברשת: "ביקש מקטינים להצטלם עם חיתול"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בקשר לתכנית היציאה מהסגר, הסבירה ראש שירותי בריאות הציבור כי "אמרנו שאנחנו לא רוצים לקבוע מדדים מבלי להבין על מה אנחנו מדברים בהקשר לווריאנט הבריטי". עוד הוסיפה לומר: "כשאנחנו אומרים שאפשר לצאת מסגר עם פחות מ-1000 חולים קשים אז זה מטורף, אבל אנחנו לא רוצים להחזיק את מדינת ישראל כבת ערובה. ייקח יותר זמן להגיע למדדים מאוזנים ואחראים אך עדיף להגיע למדדים נכונים מאשר לזרוק מספר שלא מבוסס על כלום".

"יש להבין שכל דבר שנפתח יעלה את מקדם ההדבקה ואנחנו צריכים כמדינה לבחור מה לעשות כי כל דבר יבוא על חשבון השני. אנחנו מנסים למצוא מתווה שייתן מענה ל-80% מהיישובים בארץ שהם כתומים או אדומים", אמרה אלרעי-פרייס.

בהתייחסה לסגירת הכניסה לארץ, אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "הווריאנט האנגלי שכבר היום עומד על 80% מהדגימות, הראה מה קורה כשנכנס מישהו מחו"ל". לגבי מהירות ההחזרה של אזרחים מחו"ל, אמרה: "מבחינתי אפשר להחזיר אותם במהירות המרבית כל עוד הם ילכו למלונית ויעברו בדיקות".