ראש שירותי בריאות הציבור: "זו תחילתו של הגל השלישי"

בצל מגמת העלייה במניין הנדבקים היומיים, ד"ר שרון אלרעי פרייס התריעה כי משרד הבריאות צופה "עלייה נוספת במקדם ההדבקה", והוסיפה: "הנתונים מאוד מדאיגים אותנו - זה מצב חירום"

זמן צפייה: 02:47

"זו תחילתו של גל שלישי, הנתונים מאוד מדאיגים אותנו - יש עלייה משמעותית בתחלואה" - כך אמרה הערב (שלישי) ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, בתדרוך לעיתונאים. נתוני התחלואה, נזכיר, רשמו הבוקר שיא שלילי של חודש וחצי עם 1,227 נשאי קורונה חדשים שהתגלו ביממה אחת.

ד"ר אלרעי התריעה כי מספר הנדבקים בישראל צפוי לעלות אף יותר, כמו גם מקדם ההדבקה - שיעלה גם הוא. "זה מצב חירום", הוסיפה. "אנחנו מזהים יותר ערים כתומות". היא הסבירה כי היום נראה מהפך - כאשר 50% מהתחלואה הגיעה מהמגזר הכללי, ולא כפי שהיה עד כה - שרוב התחלואה הייתה במגזר הערבי.

בימים הקרובים יציג משרד הבריאות לקבינט הקורונה כמה צעדי מניעה, כמו בידוד במלוניות לשבים מחו"ל, למשל. "אנחנו מזהים את הנושא של התחלואה המיובאת כבעיה", טענה ד"ר אלרעי, שאף ביקשה לצנן את ההתלהבות מהחיסונים שעתידים להגיע לישראל, ואמרה: "לא הייתי בונה עליהם. בחורף הקרוב - הרוב לא יהיו מחוסנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השופטים אישרו: פרקליטי רה"מ יקבלו חומרי חקירה נוספים

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר נדבק בקורונה

דוהרים לבחירות: הערב – גנץ ימסור הצהרה מיוחדת

ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

כאמור, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,227 נשאי קורונה חדשים התגלו ביממה האחרונה בישראל. בכך, מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עלה ל-337,373 בני אדם. כעת, בארץ ישנם 10,513 מאומתים פעילים, בהם 264 במצב קשה, מתוכם 99 שמחוברים למכונת הנשמה ו-72 במצב בינוני. מניין המתים עומד על 2,865. סך הכל בוצעו מעל ל-57 אלף בדיקות, כאשר 2.2% מתוכם התקבלו כחיוביות.

בתוך כך, ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש התייחס בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות לעלייה בנתוני התחלואה, והכריז גם הוא כי ישראל נמצאת ב"מצב חירום". לדבריו, "יש עלייה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט, ובינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".