ד"ר אלרעי-פרייס: "כל יום שלא הולכים לסגר - זו טעות"

ראש שירותי בריאות הציבור התריעה כי זו הישורת האחרונה לנקיטת צעדים לפני סגר ארוך וממושך: "ריסונים לא יעזרו" • פרסום ראשון: משרד הבריאות אישר למבודדים להיבחן בבחינת לשכת עורכי הדין

זמן צפייה: 08:33

ברקע העלייה בתחלואה וגם בסיכויים לסגר שלישי - או לכל הפחות להגבלות נוספות, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הזהירה הערב (שני) בריאיון לחדשות 13 כי "כל יום שלא הולכים לסגר - זו טעות. בכל יום שדוחים את קבלת ההחלטות המספרים עולים", ציינה, וסיפרה כי כעת החשש הוא להגיע לרמת תחלואה כזו, "שריסונים מהודקים לא יעזרו".

כזכור, קבינט הקורונה קבע רף של 2,500 חולים לסגר חלקי - רף שנחצה כבר בשבוע שעבר, ובכל זאת - לא ננקטו שום צעדים שמנסים למגר את המגפה. מדוע? "אין לי תשובה לכך", הודתה אלרעי-פרייס, "כבר לפני יותר משבועיים משרד הבריאות התריע שהנתונים יעלו כי ידענו לאן זה יגיע - ועכשיו צריכים לקבל את ההחלטות הקשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "גנץ חזר בו מהסיכומים וגורר אותנו לבחירות מיותרות"

גנץ הציג לנתניהו רשימת דרישות: "לא ירצו – יהיו בחירות"

ניסיון פיגוע בעיר העתיקה בירושלים: מחבל ניסה לירות – ונוטרל

ראש שירותי בריאות הציבור ד''ר שרון אלרעי-פרייס
ראש שירותי בריאות הציבור ד''ר שרון אלרעי-פרייס | צילום: חדשות 13

בינתיים, התורים בקופות החולים לקבלת החיסון הולכים ונעשים ארוכים יותר ויותר, שכן ישראלים שביקשו לקבוע תור - קיבלו כזה רק לחודשים פברואר ומארס. הסיבה לכך היא בין היתר שהלוגיסטיקה במתן החיסון לקורונה הוא מורכב - במיוחד בהשוואה לחיסון נגד שפעת.

"הם לא יחכו עד פברואר", טענה אלרעי-פרייס, וציינה לשבח את קופות החולים שלדבריה, "עושות עבודה נהדרת. יש הרבה ביקוש וזה משמח אותנו". עוד זמן לא רב, ובהתאם להערכת מצב בקופות החולים, האפשרות להתחסן נגד הקורונה תיפתח נגד כלל האוכלוסייה. "אני מאמינה שבקרוב זה ייפתח לכולם".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי משרד הבריאות אישר באופן חריג למחוייבי בידוד להגיע ולהיבחן בבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין, שצפויה להתקיים בעוד יומיים. בשל כך, המתמחים חוששים מההתקהלות בתוך מתחמי הבחינה, וכעת נשקלת אפשרות להגיש בקשה לצו מניעה.

‏מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "היתכנות הבחינה לאלו הנמצאים בבידוד תתאפשר רק לאחר אישורו של משרד הבריאות, ובהתאם לנהלים. נכון לעכשיו, ישנן שתי פניות של מתמחים הנמצאים בבידוד וככל שיתקבל אישור לגביהם, הם יבחנו בחדר מיוחד ובהתאם לקריטריונים שיוכתבו ע"י משרד הבריאות".

הכנות אחרונות לקראת פתיחת מחלקות הקורונה בבית החולים רמב''ם
מחלקת קורונה בבי''ח רמב''ם | צילום: דובר צה''ל

רות קוליאן, מובילת מאבק המתמחים, מסרה בתגובה: "מסיבת ההדבקה ההמונית של לשכת עורכי הדין חייבת להיעצר. עינינו הרואות את הנחיות משרד הבריאות נמחצות ברגל גסה ולשכת עוה"ד מסכנת את החיים שלכם. אני קוראת לשר הבריאות יולי אדלשטיין לחדול ממדיניות האיפא ואיפא הנוגעת לבידוד, יש לדחות את הבחינה עד לתיקון כל הליקויים. אחרת, אין לך שום מנדט מוסרי או מקצועי, להכניס אנשים לבידוד".

מאור אטרי, מנהיג קבוצת הנבחנים, מסר בתגובה: "בכל הכבוד הראוי נראה שהותרת מועד הבחינה על כנו בזמן שהסגר השלישי בפתח - עלולה לסכן אלפי נבחנים ולקדם את שרשרת ההדבקה שממילא משתוללת בעת האחרונה. פנינו למשרד הבריאות ואנחנו מצפים לקבל הנחיות ברורות בנדון. הנחיתי את עורך דיננו, יניב לנקרי, להיערך להפקתו של צו מניעה בהול ככל שלא נקבל אמירות ברורות".

נתב''ג
נתב''ג | צילום: רויטרס

במקביל, קבינט הקורונה אישר הערב את הצעת ההחלטה של משרד הבריאות, לפיה החל מיום רביעי הקרוב בשעה 22:00, ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, יחויבו בבידוד במלוניות לעשרה או 14 ימים - תלוי אם יבצעו שתי בדיקות קורונה שתוצאותיהן יצאו שליליות. ההחלטה תקפה לעשרה ימים עם אופציה להארכה, ותובא בקרוב לאישור ועדת החוקה.