התפרצות של שפעת העופות בדרום

פרסום ראשון: סגר הוטל באזור קיבוץ עין צורים בעקבות התפרצות שפעת העופות שהתגלתה בשלושה מהלולים

הלולים שנסגרו בעין צורים

פרסום ראשון: בעקבות התפרצות של שפעת העופות בארבעה לולים בקיבוץ עין צורים שבדרום, הוטל היום (ראשון) סגר על האזור ברדיוס של 15 ק"מ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עם התגברות החשש להתפרצות, בימים האחרונים ערכו בשירות הווטרינרי מספר בדיקות בלולי עין צורים, שבעקבותיו נקבע כי אכן מדובר בשפעת העופות. מהבדיקות עלה כי מוקד ההתפרצות הוא בשלושה לולים בקיבוץ. צוותים של משרד החקלאות נמצאים בשטח. מבדיקה שנערכה בימים האחרונים איבחנו בשירות הווטרינרי כי מדובר בשפעת העופות ובמסגרת הטיפול שיחל מחר יושמדו כל העופות בלולים הנגועים.

במשרד החקלאות אמרו כי "מדובר בארבעה לולים של תרנגולי הודו לפיטום שלא שווקו. על כן, במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים, אולם יש להקפיד ולצרוך מוצרים אלו במקומות מסודרים ולאחר שבושלו כיאות".

בהתאם לנוהל שפעת העולמי המבוצע גם בישראל, אמרו עוד במשרד, העופות הנגועים יומתו ויוטמנו כדי למנוע התפשטות המחלה. צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר כבר נמצאים בשטח וביצעו הסגר לתנועת בעלי חיים במקום וכבר מחר בבוקר יחלו בהמתה.

"על פי המידע שמצוי בידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כרגע קיימת שפעת עופות גם באירופה, במדינות: גרמניה, שוויץ, דנמרק, הונגריה ואוסטריה", דיווחו עוד במשרד. "לא מן הנמנע שציפורים נודדות שעתה חולפות מעל ישראל מאירופה דרומה הביאו את המחלה גם לישראל. על כן, מומלץ להכניס את בעלי הכנף למבנים סגורים, בעיקר בתקופה זו, כדי למנוע מגע בינם לבין הציפורים הנודדות. המשרד במקביל החל בתחקיר אפידמיולוגי על מנת להתחקות אחר מקור המחלה".