"אנשים בסכנה מבלי לדעת": מאחורי הקלעים של ההחלטה על איכוני השב"כ

ראש שירותי בריאות הציבור ביקשה להחזיר את השימוש בטכנולוגיה, בעקבות 12 מנוסעי האוטובוס שנחשפו למאומתת הראשונה ועד היום לא אותרו. מנגד, האופוזיציה צפויה להקשות על העברת החקיקה בכנסת בחג

זמן צפייה: 01:31

מאחורי הקלעים של ההחלטה להחזיר את איכוני השב"כ: ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס דחפה לאישור איכוני השב"כ גם בדיונים פנימיים עם ראש הממשלה ואמרה בפני השרים: "אנשים יהיו בסכנה - מבלי אפילו לדעת". ד"ר פרייס התייחסה בדבריה ל-12 מנוסעי האוטובוס של מאוממת הווריאנט הראשונה, שעד היום לא ניתן היה להשיגם.

בתוך כך, בקואליציה קיבלו מסר מהאופוזיציה לפיו לא יסכימו להביא לחקיקה השבוע את איכוני השב"כ, מכיוון שזה שבוע חנוכה בו סוכם שהכל יובא בהסכמות. תקנות החירום שמאפשרות את האיכונים יהיו בתוקף עד חמישי, מעבר לכך היועץ המשפטי עשוי להתעקש על חקיקה.

כזכור, דיון סוער התרחש היום בישיבת הממשלה סביב ההחלטה לשוב ולהוציא לפועל את איכוני השב"כ. אחרי הדיון אישרה הממשלה לבצע איכוני שב"כ רק אחר מקרים שקשורים לזן האפריקני החדש "אומיקרון". השרים אלי אבידר, אורנה ברביבאי, גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון התנגדו. השרים קארין אלהרר ועיסאווי פריג' נמנעו. השרה תמר זנדברג בחרה שלא להצביע.

בשלב הזה התפתח העימות בין בנט לשר אלי אבידר, שתקף את ראש השב"כ רונן בר וראש הממשלה גער באבידר ואמר לו שלא יכפיש את בר. אז עבר אבידר לתקוף את שר הבריאות הורוביץ, שתמך היום באיכוני השב"כ לאחר שבהיותו באופוזיציה התנגד לאיכוני השב"כ. השרה קארין אלהרר הציעה בדיון לסגור את נתב"ג לחלוטין ולאפשר רק ועדת חריגים למשך שבועיים. כאמור, לבסוף ההחלטה אושרה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ ערך הערב תדרוך והבהיר שוב כי "המצב בשליטה" לדבריו וכי "אין סיבה לחרדה". הוא שב והדגיש כי השימוש בכלים של השב"כ יהיה מצומצם מאוד. ההפעלה תהיה זמנית מאוד ומבוקרת, בניגוד למה שהיה בעבר. האיכון יופעל רק ביחס למספר אנשים בודדים שנמצאו מאומתים לווריאנט החדש".