ההגבלות החדשות נכנסו לתוקף: מי ילמד בזום ואיפה יוחל התו הירוק?

תלמידי כיתות ז' עד י"ב ברשויות האדומות והכתומות יעברו ללמידה מרחוק בכיתות בהן פחות מ-70% מחוסנים, אך בבתי הספר היסודיים ימשיכו ללמוד באופן פרונטלי. גם מתווה הקניונים נכנס לתוקף, ותפוסת הלקוחות תוגבל

זמן צפייה: 02:52

חוזרים לזום: היום (שני) נכנס לתוקף המתווה למערכת החינוך שאושר על ידי קבינט הקורונה, ולפי תלמידי כיתות ז' עד יב' ביישובים אדומים וכתומים ילמדו מרחוק, בכיתות שבהן פחות מ-70% מחוסנים. תלמידי בתי הספר היסודיים ימשיכו ללמוד באופן פרונטלי, תוך ניסיון לצמצום מגעים, פיצל כיתות ולמידה באוויר הפתוח ככל הניתן.

במקרי קיצון, בהם לא יאתפשרו צעדי המנע, יעברו גם תלמידי כיתות א' עד ו' ללמוד מרחוק. בעוד שלושה שבועות גם תלמידי בתי הספר היסודיים ברשויות אדומות שבהן שיעור המתחסנים נמוך יחזרו ללמידה מרחוק, במידה ולא יהיה שינויי בהנחיות המתווה.

התלמידים והתלמידות שעתידים להיבחן בבגרויות במועדי חורף ומנועים מלהגיע בעקבות בידוד או כיוון שכיתתם אינה מחוסנת מספיק, יקבלו מועד נוסף לבחינה במהלך חודש פברואר. ילדי הגנים והחינוך המיוחד ימשיכו להגיע כרגיל למסגרות בכל הרשויות, גם אם אלו אדומות או כתומות. גם ביישובים ירוקים וצהובים ימשיכו התלמידים ללמוד כרגיל, עם מסכות בכיתות ועל פי המתווה המעודכן של הכיתה הירוקה.

תקופת הקורונה בכיתה בישראל
תקופת הקורונה בכיתה בישראל | צילום: רויטרס

בכל יום רביעי תתפרסם רשימת הערים והיישובים האדומים והכתומים, שתיכנס לתוקף ביום ראשון שאחריו, למשך שבוע. כך לדוגמה, החל מהיום ילמדו מרחוק התלמידים בראשון לציון, מעלה אדומים, גבעת זאב, ובחלק מהשכונות בירושלים, תל אביב, באר שבע ופתח תקווה.

בסך הכל מדובר על כ-1,000 כיתות ו-30 אלף תלמידים שחוזרים היום ללמוד מרחוק, והם מצטרפים לכ-41 אלף שכבר נמצאים בבידוד, בהם גם 5,300 תלמידים מאומתים. ראשי הרשויות האדומות והכתומות מצידם טוענים כי הם לא קיבלו הנחיות ממשרד החינוך וכי ועדת החינוך של הכנסת עיין לא אישרה את המתווה, על אף שכאמור, ההנחיות כבר נכנסו לתוקף. במשרד החינוך טוענים לעומת זאת כי הרשויות מנצלות פרצה, ומצפים מהן לעבור ללימודים מרחוק.

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

גם מתווה הקניונים נכנס היום לתוקף, ולפיו הקניונים יחל לפעול לפי התו הסגול, ותפוסת האנשים תוגבל לפי תפוסה של אדם אחד על כל 15 מ"ר. בחנויות בגודל של 100 מ"ר ויותר יוחל התו הירוק, וגם העובדים בחנויות אלה יידרשו לתו ירוק.

עם זאת, דוכני המזון בקניונים יעבדו במתכונת תו ירוק, ולא תהיה ישיבה במקום, אלא רק איסוף עצמי. מסעדות בקניונים יפעלו עם תו ירוק כמו כלל המסעדות. שירותים חיוניים, הכוללים חנויות פארם, אופטיקה וממכר מזון יפעלו על פי התו הסגול בלבד.