ממונה הקורונה: שוקלים מבצע חיסון לקורונה בקיץ כדי להיערך לחורף הבא

פרופ' סלמן זרקא אמר כי הגל החמישי של מגפת הקורונה ממשיך לדעוך, אך ציין כי במסגרת ההיערכות לחורף הבא שוקלים במשרד הבריאות לחסן בקיץ את כלל האוכלוסיה. "הנחת העבודה שלנו היא שיהיה גל נוסף"

זמן צפייה: 06:00

ממונה הקורונה במשרד הבריאות, פרופ' סלמן זרקא, אמר הבוקר (שלישי) בתדרוך לכתבים כי הגל החמישי של מגפת הקורונה ממשיך לדעוך, אך ציין כי במשרד הבריאות שוקלים מבצע חיסון נוסף בקיץ לכלל האוכלוסיה, במסגרת ההיערכות לחורף הבא.

"אנחנו במספר מקרים מועט של אישפוזים מדי יום", אמר זרקא, "עם זאת, ברור לכולנו שהתחלואה הרבה יותר גדולה ממה שאנחנו רואים בעקבות ביטול חובת הבדיקה. הנחת העבודה שלנו היא שיהיה גל נוסף, אנחנו משמרים יכולות בימ"חים על מנת להרים את היכולות האלה בתחילתו של הגל הבא".

פרופ' זרקא ציין כי במשרד הבריאות שוקלים להפסיק לפרסם את מקדם ההדבקה (R) מכיוון שהוא כבר לא משקף את מצב התחלואה, והוסיף כי "ככל שאין וריאנט אלים בעולם, ואין כרגע, אנחנו נמשיך פחות להפריע לאנשים, לנטר מרחוק".

עוד ציין זרקא כי הניטור כולל דגימות ביוב ומעקב מדגמי בחדרי מיון, והוסיף כי במשרד הבריאות בוחנים הקמת מרפאות זקיף נוספות. "מרכז הידע של אמ"ן יפרד מאיתנו לקראת באמצע יולי", הוסיף זרקא, "אנחנו מקימים גוף אזרחי שירים משקפת במקום".