משבר הדסה: כחלון יסייע בגישור

שר האוצר משה כחלון הודיע כי הסכים להצטרף לצוות הגישור ולנסות להביא לפיתרון המשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית

היום השני להליך הגישור בראשות שופט העליון (בדימוס) אליקים רובינשטיין נפתח הבוקר (חמישי) בניסיון לשים קץ למשבר בהדסה. שר האוצר משה כחלון הודיע הבוקר כי נענה לבקשת ההורים להצטרף לצוות הגישור על מנת לוודא שאין מניעה כלכלית מפתיחת המחלקה בבית החולים שערי צדק. בשעה 13:15 צפויים ההורים להגיע פעם נוספת לפגישה עם השופט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אמש הודיעו הורי הילדים חולי הסרטן כי בשל בקשותיו החוזרות ונשנות של השופט רובינשטיין במהלך הגישור, הם החליטו להשעות את שביתת הרעב. ההורים אמרו כי מדובר ב"מחווה של רצון טוב ומתוך תקווה שהדבר אכן יעודד את הצדדים להגיע לפתרון אמיתי".

אתמול נפגש רובינשטיין עם הורי הילדים המאושפזים המחלקה, עם נציגי משרד הבריאות, עם מנכ"ל הדסה, הפרופסור זאב רוטשטיין, ולאחר מכן עם רופאי המחלקה המתפטרים.

"עינינו נשואות לבית המשפט העליון ולשופט רובינשטיין", אמר אתמול שלמה בן דור, אבי אחד הילדים המטופלים במחלקה ואחד מההורים השובתים רעב כבר ארבעה ימים במחאה על המשבר. בראיון ל"העולם הבוקר" עם הילה קורח ואברי גלעד הוסיף כי ההורים מקווים כי השופט בדימוס "יראה את הדברים כמו שצריך, ייכנס לתוך עובי הקורה וייתן מענה. אנחנו מקווים שייצא משהו מהגישור הזה".

מאהל המחאה בגן סאקר
מאהל המחאה בגן סאקר

"הילדים מקבלים טיפול מחוץ לירושלים, אבל הם בסכנה", הוסיף בתוכנית שרגא בראון, אב לילדה במחלקה. "במקום לעסוק בבריאות, משרד הבריאות עוסק בספינים על ראשי הילדים, ההורים והרופאים. חשבנו שיינתן לנו יומנו בבית המשפט, נוכל לטעון ולהראות לשופטים שהליך הגישור יש לו טעם רק כשמוציאים את הדסה מתוך המשוואה הזו - כי ההליך נותן לכולם מעמד שווה, ואנחנו שבעי התעללות ברופאים, בנו ובילדים שלנו. אנחנו מקווים שהצדק ינצח, ושטחנות הצדק יטחנו בקצב בהול כדי שהילדים יוכלו להתחיל את המלחמה האמיתית, על הבריאות שלהם".

אתמול נפתח הליך הגישור במשבר המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה בירושלים. הצדדים בסכסוך נשלחו בהנחיית בג"ץ להליך. את סבב הפגישות התחיל רובינשטיין בשיחה עם הורי הילדים המאושפזים המחלקה, ולאחר מכן נפגש עם נציגי משרד הבריאות. בצהריים נפגש השופט בדימוס עם מנכ"ל הדסה, הפרופסור זאב רוטשטיין, ולאחר מכן עם רופאי המחלקה המתפטרים.