הדו"ח החריף נגד מנכ"לית כללית: טענות למרמה והפרת אמונים

סערה מתחוללת בקופת החולים הגדולה במדינה, לאחר ההתפטרות המפתיעה של רות רלבג. מקורביה טוענים לניסיון חיסול, על רקע בדיקה שערך נגדה מבקר הפנים של הקופה - ומצא כי היא התערבה לטובת חברת ייעוץ שבה הועסקה בתה, והסתירה את המשך עבודתה בביה"ח שערי צדק תוך כדי שהיא מכהנת כסמנכ"לית הכספים של הקופה

זמן צפייה: 02:30

סערה בקופת החולים הגדולה במדינה: המנכ"לית החדשה יחסית של קופ"ח כללית, רות רלבג, התפטרה במפתיע לאחרונה, ומקורביה טוענים לניסיון חיסול, על רקע בדיקה שערך נגדה מבקר הפנים של הקופה. הערב (שבת) נחשפו במהדורת השבת ממצאי דו"ח המבקר, ובמרכזו קביעות מאוד קשות כלפיה, כולל טענות על מרמה והפרת אמונים.

מבקר הפנים של הקופה ערך בדיקה בעקבות פרישתה המוקדמת, ומצא לפחות שבעה מקרים שונים שבהם היא התערבה לטובת חברת ייעוץ שבה הועסקה בתה, באופן שהגדיל את הסיכוי של החברה הזו לקבל תקציבים מקופ"ח כללית שעליה היא אמונה.

קופת חולים כללית
קופת חולים כללית | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ממצא נוסף קובע כי רלבג הסתירה את המשך עבודתה בבית החולים שערי צדק בירושלים, תוך כדי שהיא מכהנת כסמנכ"לית הכספים של הקופה. "התנהלותה כרוכה בפגיעה קשה בטוהר המידות", כתב המבקר, "ובהפרה בוטה של כללי מנהל תקין. עוצמת ניגוד העניינים שבאה לידי ביטוי בפעולותיה גבוהה וחמורה. ההתנהגות מגעת לכאורה לכדי מרמה והפרת אמונים".

מבקר הפנים ממליץ לקופ"ח כללית גם לפנות למשרד האוצר, כדי לבדוק אם היא קיבלה תקציבים מיותר מאשר מקור אחד בשירות המדינה, כלומר רומז לכך שהיו לה כמה מעסיקים - דבר שהיא מכחישה.

מטעמה של רלבג נמסר: "בתה של רלבג שימשה כשכירה זוטרה בחברה, ולא היה לה קשר לרווחי הפירמה - לכן רמת ניגוד העניינים בסוגייה היא מהנמוכות שישנן. רלבג דיווחה על העניין, לא קיבלה החלטה על התקשרויות עם החברה ורק העלתה את שמה כשחשבה שהדבר נכון מבחינה מקצועית. בשערי צדק היא שימשה כבכירה בשתי חברות העוסקות בחניון של בית החולים, מבלי לקבל תמורה ובאישור מנכ"ל הכללית. מדובר בדו"ח מגמתי שנועד לכסות על מחדלי דירקטוריון הקופה".