האכיפה התחדשה: הוארך תוקפן של הגבלות הקורונה

הצעת החוק לתיקון ולקיום תקנות שעת חירום הועברה בקריאה שלישית, כאשר עשרה ח"כים תמכו בה ללא מתנגדים. זאת לאחר שאתמול פקע תוקף התקנות הקודמות. היום יתכנס קבינט הקורונה

זמן צפייה: 00:17

מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון ולקיום תוקפן של ההגבלות, בעקבות התפשטות מגפת הקורונה. בהצעה תמכו עשרה חברי כנסת ולא היו מתנגדים. זאת, לאחר שאתמול פקע תוקף התקנות הקודמות.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר: "התפקיד שלנו הוא לנסות להגיע למצב לחוק שיהיה מסגרת למגיפות באופן כללי. כשבאנו להתקין את התקנות היו קולות בוועדה שאמרו שכבר אין קורונה. רופא אני לא, והכתפיים שלנו צרות מידי כדי שנגיד שאנחנו לא מחדשים שום דבר. מצד שני לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חירום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי ולכן אנחנו צריכים להביא חקיקה מתוקנת שתמצא את האיזון בין הדברים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגמת העלייה נמשכת: 258 חולי קורונה אובחנו בארץ ביממה האחרונה

אחרי סערת ההתבטאויות: הח"כ המיועד מש"ס ויתר על חברותו בכנסת

אחרי 27 שנה: האדם שהורשע ברצח ואונס חנית קיקוס – יצא לחופשי

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ח"כ יואב סגלוביץ' אמר כי "היינו רק חברי אופוזיציה שהצביעו בוועדה בעד החוק. זה חוסר אכפתיות של חברי הכנסת מהקואליציה, ושל השרים. זה מעיד על הדרך שבה הם רואים אותנו ואת המוסד הזה. אנחנו לא הצבענו בעד החוק של הממשלה, אלא בעד חוק שיצרנו בוועדה. לא שינינו את החוק אלא יצרנו חוק חדש".

בתוך כך, על רקע העלייה בתחלואה, היום בשעה 17:30 יתכנס קבינט הקורונה. כמו כן, המל"ל עדכן היום כי מניין החולים בקורונה עלה ל-19,637 - זינוק של 142 מאובחנים נוספים ביממה האחרונה. מספר החולים הפעילים עלה ל-3,875, כאשר 39 במצב קשה, ובהם 29 מונשמים. כ-15,500 ישראלים החלימו עד כה מהנגיף. עוד עדכן המל"ל כי אתמול בוצעו כ-12 אלף בדיקות.