חשיפה: רפורמה תקל בתביעות ביטוח סיעודי

רפורמה חדשה של רשות שוק ההון שתוצג השבוע אמורה לשפר משמעותית את הבירוקרטיה הכרוכה בהגשת תביעה סיעודית

בעקבות טענות רבות של קשישים סיעודיים ובני משפחותיהם נגד חברות הביטוח, רשות שוק ההון תודיע השבוע על רפורמה בביטוח הסיעודי. הרפורמה צפויה להפחית את הבירוקרטיה ומשיכת הזמן בטיפול בתביעות ביטוח סיעודי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הרפורמה אמורה לעזור לאנשים חולים, במצב קשה, שלהם או לבני משפחותיהם אין את היכולת או הפנאי לרדוף אחרי חברות הביטוח וזו הפכה למעין שיטת מצליח - אנשים משלמים כל חייהם ובסוף ברגע האמת החברה אינה משלמת.

הכללים החדשים לחברות הביטוח יכללו חובת התחשבות בבדיקות של הביטוח הלאומי. גם הביטוח הלאומי כמו חברת הביטוח הפרטית עורך בדיקות כדי לבחון את התפקוד של המבוטח והאם אכן הוא עומד בתנאים כדי לקבל את הביטוח הסיעודי.

במצב הקיים כיום כל גוף היה שולח את הבודקים שלו ולא היה קשר בין ההליך בביטוח הלאומי להליך מול חברת הביטוח. לאחר הרפורמה, אם חברת הביטוח תבחר שלא להתחשב בבדיקה שבוצעה בביטוח הלאומי, היא תהיה מחויבת לנמק מדוע.

חברות הביטוח עושות היום שימוש נרחב בחוקרים פרטיים, על פניו המטרה היא לבדוק שאף אחד לא עובד על הביטוח כדי להוציא כסף, בפועל הפכו החוקרים הפרטיים הדרך של חברת הביטוח למצוא תירוץ למה לא לשלם. הכללים החדשים שינוסחו לעבודת החוקרים הפרטיים יגבילו את השימוש בחלק מהשיטות בהן הם נוקטים כיום.

שינוי נוסף שיתבצע בעקבות הוא הרפורמה הוא שהחברות לא יורשו לבחור את הרופא הבוחן. חברות הביטוח נהגו לשכור את שירותיהן של שתי חברות בולטות ששיתפו פעולה עם החברות ואף קיבלו מהן שכר. על פי השיטה החדשה יוקם מאגר של מומחים שיבצעו את הבדיקה לאחר הגרלה.

בנוסף, הרפורמה אמורה לפשט את הליך הגשת התביעה, קיצור הליך התשובה לפניות, והקצאת איש קשר ישיר בחברת הביטוח שילווה את המשפחה בהליך.