עבר החייאה כתינוק - ופגש את מי שהציל אותו בקורס פרמדיקים

כשהיה בן שנה הוריו של משה ביטון גילו אותו במיטה ללא נשימה. פרמדיק מד"א רונן קדוש הציל את חייו של ביטון. לפני שנה איבד משה את עבודתו והחליט להצטרף לקורס חובשים ופגש את קדוש 24 שנים אחרי: "המלאך הגואל"

אנשי מד"א משה ביטון ורונן קדוש באיחוד המרגש
אנשי מד"א משה ביטון ורונן קדוש באיחוד המרגש | צילום: דוברות מד"א

איחוד מרגש: חובש רפואת חירום במד"א משה ביטון פגש לאחרונה את פרמדיק מד"א רונן קדוש שהציל את חייו כשהיה תינוק. השניים נפגשו כשביטון נרשם לקורס חובשים של מד"א ופגש את רונן לאחר הקורס.

לפני 24 שנים גילו הוריו של ביטון את בנם משה במיטה ללא נשימה. הם לקחו אותו לתחנת מד"א בחצור הגלילית, עיר מגוריהם, תוך ביצוע פעולות החייאה. רונן קדוש, שהיה אז חובש צעיר מד"א ביצע בו החייאה ומשה התינוק שב לנשום.

עם פרוץ מגפת הקורונה, איבד ביטון את עבודתו כצלם אירועים והחליט להירשם לקורס חובשים שנפתח בתחנת מד"א ליד ביתו. ביטון סיים את הקורס בהצלחה והחל להתנדב כדוגם קורונה וחובש אמבולנס בתחנת חצור הגלילית. כשבועיים לאחר מכן, פגש במקרה ברונן קדוש, שזיהה אותו מיד ולאחר שסיפר לו את שאירע לפני 24 שנים – משה התרגש עד דמעות.

כיום משמש משה ביטון חובש רפואת חירום ומדריך שמלמד אחרים איך להציל חיים. "ההחלטה להתנדב במד"א תמיד הייתה שם, אבל יצאה לפועל בשיא הקורונה", סיפר ביטון "קראתי שצפוי להיפתח קורס חובשים ומשם העניינים התגלגלו מהר מאוד. באחת המשמרות כשהתחלתי להתנדב ראיתי את רונן, הסתכלנו אחד על השני ואני לא מכיר אותו. הוא שאל אם אני יודע מי הוא וכמובן שעניתי שלא, ואז הוא סיפר שהציל לי את החיים בגיל שנה. שמעתי את הסיפור מהצד שלו בפעם הראשונה וזה פשוט עשה לי צמרמורת. אתה נפגש עם האדם שהציל לך את החיים ופתאום אתה עובד איתו אחרי 24 שנה".

קדוש סיפר בהתרגשות: :אני זוכר את האירוע כאילו זה היה אתמול. התחלתי את המשמרת ביום שישי רגיל למדי, כשפתאום אבא של משה רץ לתוך התחנה. מיד התחלתי סיוע נשימתי ותוך כמה דקות צבע העור שלו חזר להיות תקין והוא ממש חזר לחיים. מאז שנפגשנו - אני בקשר עם משה, אני רואה אותו כמעט כל יום. כל פעם שההורים שלו רואים אותי הם ישר צועקים - ׳זה מי שהציל את הילד, זה המלאך הגואל שלנו׳. עד היום הם לא שוכחים לי את זה".