ארגון ה-JCI בדק: טיב הטיפול - מהטובים בעולם

ארגון ה-JCI העולמי ערך מבדק אקרדיטציה מקיף, הכולל כ-1,300 מדדים, והודיע כי ארבעה בתי חולים עברו את המבחן בהצטיינות וזכו בתו תקן יוקרתי המהווה הסמכה והכרה בינלאומית בטיב ואיכות הטיפול

"דירוג מהטובים העולם", איכילוב (האתר הרשמי)

בית החולים איכילוב בתל אביב, בית החולים הלל יפה וגם בית החולים רמב"ם בחיפה והמרכז הרפואי גליל עברו בהצטיינות את מבדק הבקרה המקיף של ארגון ה-JCI העולמי וזכו בתו תקן יוקרתי. הארגון, שנחשב לגדול והחשוב מבין הארגונים שמבצעים בדיקות אקרדיטציה בעולם, מעניק את תו התקן לפי 1,300 מדדים הנבחנים במבדק הסופי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב זכה בתו תקן יוקרתי לאחר שעבר בהצטיינות יתרה את מבדק האקרדיטציה הרחב של ארגון ה-JCI העולמי. המבדק מהווה תעודת הסמכה והכרה בינלאומית לטיב ואיכות הטיפול, ונבחר באופן מיוחד ע"י משרד הבריאות לביצוע התהליך בישראל.

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, ציין כי: "הציון שקיבלנו, מהגבוהים בעולם, נזקף לזכותם של צוות העובדים של בית החולים: אחיות, רופאים, עובדי תחזוקה ובינוי, טכנאים ומנהל ומשק שהתגייסו בצורה יוצאת מן הכלל למען הצלחתנו במבדק. זוהי תעודת כבוד לבית החולים שלנו ולמערכת הרפואה הציבורית בישראל".

ראש צוות הבקרים שערכו את הבדיקה אמרה: "המוניטין של איכילוב מפורסם בכל העולם בזכות הצוות הרפואי, סיעודי והתשתיות שלו שהינן מצטיינות ברמה בינלאומית. הצלחתו יוצאת הדופן של בית החולים במבדק מעלה את הרף לארגון עצמו ולכל בתי החולים בעולם. מדובר בתוצאות נדירות ביחס לבדיקות בישראל ובעולם".

חדר מיון, איכילוב (חדשות 2)
חדר מיון, איכילוב (חדשות 2)

הביקורת בבית החולים הלל יפה הובילה גם כן להענקת התקן: הבודקים ציינו את הצטיינות המרכז הרפואי במקצועיות עובדיו ובתחושת ההירתמות הייחודית של כל אחת ואחד מהם. ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי, שבישר לעובדים את הבשורה המשמחת, אמר: "זוהי תוצאה שמראה שהאנשים שלנו אוהבים את מה שהם עושים, מלווים בתחושה של שליחות ושייכות ארגונית יוצאות דופן ומסורים למטופלים ולארגון ללא סייג. לא היה לי ספק לרגע שנעמוד במשימה".

מחלקת יולדות, איכילוב (פלאש 90)
מחלקת יולדות, איכילוב (פלאש 90)

גם בית החולים רמב"ם עבר את המבדקים בהצטיינות יתרה עם 97.5% הצלחה במבדקים, ציון גבוה במיוחד. פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, אמר כי הענקת תו התקן היוקרתי לבית החולים הינה תוצאה ישירה של עבודת צוות והתגייסות של כל עובדיו: "רמב"ם הוא בית חולים שחרט על דגלו את נושא המצוינות והדבר בא לידי ביטוי בכל פרמטר. השקעה אדירה הושקעה בשבוע הזה שבו נבחנו, הלכה למעשה, על היכולת שלנו להעניק טיפול איכותי ובטוח למטופלינו, המגיעים מכל רחבי הארץ ומהעולם".

גם המרכז הרפואי לגליל קיבל את התקן הבינלאומי JCI. ד''ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל, בירך על התוצאות: ''אני חש גאווה לעמוד בראש ארגון המונה 2,700 עובדים ו-300 מתנדבים הפועל במחויבות רבה למען הקהילה בעתות שגרה ובעתות חירום , באיכות הטיפול הרפואי , בטיחות המטופל והסביבה הרפואית''.

כ- 1,300 מדדים נכללו במבדק הסופי שהתקיים בשבוע האחרון. הפרקים התייחסו בין היתר לסטנדרטים קליניים הנוגעים לטיפול הרפואי ובעיקר לבטיחות המטופל בבית החולים; נהלי העבודה הרפואיים והסיעודיים, רצף טיפולי, זכויות המטופל ומשפחתו; הניהול התרופתי, מניעת זיהומים ועוד.

כמו כן, נבדקו גם סטנדרטים ניהוליים הנוגעים להתנהלות ביה"ח, סביבת המטופל, הכשרת הצוות הרפואי והסיעודי ופעילות האקדמיה והמחקר בביה"ח. המבדק בחן את כל הרמות החל מרמת הצוות הניהולי הבכיר, דרך הסגל הרפואי והסיעודי ועד לאנשי התפעול והמשק.