השר רפי פרץ נדבק בקורונה; 1,350 בני אדם אובחנו אתמול

פרץ ציין כי "יצאתי חיובי לבדיקת קורונה שעשיתי ביום שישי, מרגיש טוב" • מספר המתים מהמחלה עלה ל-523, 328 מהחולים במצב קשה ו-95 מונשמים. עד כה נדבקו למעלה מ-72 אלף

זמן צפייה: 05:45

השר לירושלים ומורשת רפי פרץ הודיע הערב (שבת) שיצא חיובי בבדיקת קורונה שערך אתמול. "עם צאת השבת התברר לצערי כי יצאתי חיובי לבדיקת קורונה שעשיתי ביום שישי. ‏מרגיש כרגע טוב ומאחל רפואה שלמה לכל חולי ישראל", כתב פרץ בחשבון הטוויטר שלו.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, שנכח הערב בהפגנה בבלפור, הוכנס לבידוד כיוון שנפגש עם השר פרץ מוקדם יותר השבוע. סגן מפקד מחוז ירושלים, תת ניצב אלי כזרי, יחליף את מפקד המחוז בהיעדרו.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,358 מאומתים חדשים. מספר המתים מהמחלה עלה ל-523 בני אדם מאז פרוץ המגפה. 328 מהחולים במצב קשה, ו-95 מונשמים. עד כה נדבקו בנגיף בישראל למעלה מ-72 אלף בני אדם, וכעת יש 26,542 חולים פעילים.

לכתבות נוספות בנושא >>

מרכזי הקניות מרדו ונפתחו בשבת: "שיקול הדעת של הממשלה שגוי"

גמזו: "הטראומה החברתית-כלכלית הרבה יותר גדולה מהרפואית"

בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר היום, שורה של מרכזי קניות פעלו היום בניגוד להגבלות האוסרות עליהם לקבל לקוחות במהלך סוף השבוע, כמרד על ההגבלות שהוטלו. מרכזי הקניות פעלו בין היתר באילת, צומת ביל"ו, נצרת, ירכא, חוצות המפרץ שבחיפה ועוד.

שוטרים ופקחים סיירו במרכזים, לעתים נתנו אזהרות ובחלק מהמקרים ביקשו לוודא שנשמרות שאר ההנחיות, כמו שמירת מרחק ועטיית מסכות.

אורלי שפרבר, מנהלת סניף "פוקס הום" במתחם ביל"ו, אמרה: "אין שיקול דעת של הממשלה שהוא נכון לגבי פתיחת חנויות בשבת. רוב האוכלוסייה יש לה זמן פנוי בשבת לצאת עם הילדים והמשפחות, להסתובב לקנות". צחי וינר, בעל חנות לחיות במתחם ביל"ו, הוסיף: "ההחלטה לא לפתוח את המתחם, רק בגלל שלא פתחו מוסדות דת. יש הרבה עבודה, שבתות מזינות גם את אמצע השבוע".