בן 16 שלא היה מחוסן נפטר מתסמונת פוסט-קורונה

הנער, תושב ג'לג'וליה, חובר למכשיר אקמו לאחר שסבל מתסמונת PIMS. הבוקר הוא נפטר. מצבה של תינוקת שסובלת מאותה תסמונת התדרדר הלילה ומצבה קשה מאוד

זמן צפייה: 01:41

עדן ג'מאל פיומי, בן 16 מג'לג'וליה, נפטר הבוקר (שבת) במרכז שניידר לרפואת ילדים. פיומי היה לא מחוסן וסבל מתסמונת פוסט קורונה (PIMS). הוא הועבר לפני שבועיים מבית חולים מאיר בכפר סבא למרכז שניידר לרפואת ילדים וחובר למכשיר אקמו ביחידה לטיפול נמרץ לב. הבוקר, כאמור הוא נפטר.

רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר, ד"ר עופר שילר, אמר כי "הנער, שלא חוסן נגד קורונה, אושפז בבית חולים אחר ונזקק לתמיכה ריאתית ולבבית עקב תסמונת PIMS שהתפתחה באופן נדיר לאחר הידבקות בנגיף הקורונה".

"לאחר החמרה נוספת במצבו הוא חובר למערכת האקמו והועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ לב בשניידר. הוא סבל מכשל רב-מערכתי קשה ביותר ונזקק לתמיכת אקמו במשך כ-10 ימים. למרות טיפול מקסימלי הוא נפטר מאי-ספיקה רב מערכתית משנית לתסמונת. אנו משתתפים בצער המשפחה וקוראים להתחסן".

במקביל, בבית החולים ספרא לילדים חלה הלילה התדרדרות במצבה של תינוקת בת חצי השנה שסובלת גם כן מתסמונת PIMS והיא הובהלה לחדר ניתוח במצב קשה מאוד.