"חלק מסרבים": מנהלת המוסד שבו למדה הילדה שנדבקה בפוליו - מתנגדת חיסונים

בית דין אמור להחליט אם לממש את פניית משרד הבריאות לצאת בקריאה לחסן ילדים בעקבות מקרה ההידבקות הנדיר של ילדה בת 4 מירושלים בפוליו לאחר שגם בבדיקות שפכים נמצאו שרידים של הנגיף. לאתר חדשות 13 נודע כי מנהלת המוסד החינוכי שבו לומדת הילדה נאבקת נגד פסק הדין המסתמן. האזינו לשיחה עם מנכ"ל בד"ץ של העדה החרדית

זמן צפייה: 03:35

דאגה במגזר החרדי בעקבות המקרה הנדיר שהתגלה אמש של הידבקות ילדה בת 4 מירושלים בנגיף הפוליו. מטה ההסברה החרדית במשרד הבריאות פנה היום (שני) בבקשה להוציא קריאה לחסן את הילדים נגד פוליו.

בשיחה עם אתר חדשות 13 סיפר גבריאל פפנהיים, מנכ"ל בד"ץ של העדה החרדית, כי אכן התקבלה פנייה להוציא הוראה לחסן וכי בית דין צפוי לפסוק בקרוב מאוד בנושא. "יש רבנים שחתמו ויש שמסרבים לחסן", אמר פפנהיים לחדשות 13.

בנוסף, לאתר חדשות 13 נודע היום כי מנהלת המוסד שבו לומדת הילדה שנמצאה חולה בנגיף היא מתנגדת חיסונים. אותה מנהלת נאבקת כעת שלא יתפרסם פסק דין המורה לקחת את הילדים להתחסן.

אתמול הודיע משרד הבריאות על המקרה ועדכן כי הילדה לא חוסנה במסגרת חיסוני השגרה, שהעלימו בעצם את הנגיף מחיינו ולכן מדובר במקרה נדיר שלא נראה עשרות שנים בישראל.

לשכת הבריאות המחוזית בירושלים פתחה בחקירה אפידמיולוגית ותיצור קשר עם מגעים הדוקים של הילדה למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המלצות נוספות. במשרד הבריאות ציינו כי הנגיף נמצא בדגימות ביוב באזור, אך עד כה באירועים דומים בעבר לא היו מקרים קליניים.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם, בעיקר בקרב ילדים. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף, שאינם מחוסנים, יחלה באופן תסמיני עם שיתוק.