האכיפה בסופ"ש תוגבר: מאות שוטרים יוצבו במוקדי בילוי ועסקים

פרסום ראשון: ברקע העלייה ברמות התחלואה, המשטרה תהדק את האכיפה במוקדים מרובי אנשים • 473 בני אדם נדבקו בנגיף ביממה האחרונה. מתוך החולים, 49 במצב קשה ו-29 מונשמים

זמן צפייה: 01:06

ברקע העלייה ברמות התחלואה, המשטרה תגביר משמעותית את אכיפת ההנחיות בסוף השבוע הקרוב, ומאות שוטרים יוצבו במוקדי בילוי ועסקים. כך, פורסם לראשונה הבוקר (חמישי) בחדשות 13.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 473 נדבקים חדשים. בסך הכל ישנם 5,870 חולים פעילים, כאשר 49 מתוכם במצב קשה, 45 במצב בינוני, ו-29 מונשמים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מנכ"ל משרד הבריאות: שוקלים לסגת אחורה בתחום האירועים באולמות

שיא של יותר מחודשיים: 532 נדבקים חדשים ביממה

תחזיות שהוצגו במשרד הבריאות: תוך 5 ימים – 1,000 חולים ביום

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, בשעה האחרונה החלו צוותי כללית מחוז דרום בדגימתם של 380 ילדי והצוות החינוכי של בית הספר "חופים" מהמועצה האזורית חוף אשקלון במתחם שהקימה כללית בבית הספר בקיבוץ יד מרדכי. לאה לוין מנהלת הסיעוד במינהלת נגב צפוני אמרה כי "אנו מבינים את הדאגה והחשש המלווים את ההורים והצוות מאז היוודע על איתור חולה קורונה בבית הספר. פעלנו במהירות כדי להנגיש את הבדיקות לצוותים, לילדים ומשפחותיהם שכבר החלו להגיע ולהיבדק, המתחם עובד בסדר מופתי, הצוות הדוגם מיומן ופעל ברגישות ובהתאמה לקהל הצעיר ואנחנו מאחלים לכולם בריאות טובה".

בדיקות בבית הספר ''חופים'' ביד מרדכי
בדיקות בבית הספר ''חופים'' ביד מרדכי

מוקדם יותר הבוקר, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס לעלייה ברמות התחלואה בריאיון בגל"צ ואמר כי "הגבלות נוספות נמצאות על שולחן הדיונים, כמו האם אנחנו נסוגים אחורה בתחום האירועים באולמות". עוד ציין בנושא כי "יכול להיות שמספר האנשים בחתונה יקטן, אם לא תהיה ברירה".

לוי אמר גם שקייטנות יתקיימו בתנאי שישמרו על התנאים, אבל מחנות קיץ לא - "בגלל התנהגות הנערים", לדבריו.