פייזר הודיעה: החיסון שלנו יעיל גם נגד המוטציה הדרום אפריקנית

ענקית התרופות, שכבר הודיעה שהמנות שהיא מייצרת יעילות נגד המוטציה הבריטית, הצהירה שהחיסון עוזר גם למי שנדבק בווריאנט השני שמתפשט בישראל. עם זאת, ייתכן שהיעילות פוחתת במעט

זמן צפייה: 02:37

ענקית התרופות פייזר הודיעה היום (חמישי) כי החיסון שפיתחה נגד וירוס הקורונה, שבו עושים שימוש בישראל, יעיל גם נגד המוטציה מדרום אפריקה. זאת, כשבוע לאחר שהודיעה שהוא יעיל נגד הווריאנט מבריטניה. עם זאת, ייתכן כי יעילותו פוחתת במעט משום שהוא מייצר פחות נוגדנים.

בשבוע שעבר, כאמור, במסמך שפרסמו החוקרים, שטרם עבר בדיקת עמיתים, נכתב כי בהסתמך על הבדיקות שבוצעו - לא נמצא הבדל ביולוגי מובהק ביכולת הנטרול, בין נגיף הקורונה לווריאנט הבריטי. עם זאת, הזהירה החברה כי מאחר שהנגיף ממשיך להתפתח באופן מתמיד, יש להמשיך ולעקוב אחר השינויים, כדי להמשיך ולשמר את ההגנה שמעניקים החיסונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אדלשטיין: "לצאת במצב התחלואה הנוכחי מהסגר – זו הפקרות"

דרישת מיכאלי מפרץ ושמולי לפרוש מהממשלה – מיותרת ושגויה • טור

בליכוד הודיעו: תומכים בכינוס מליאת הכנסת להעברת חוק הקנסות

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

ביום שני, הודיעה גם חברת התרופות מודרנה כי החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה יעיל גם נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה. מנכ"ל החברה סטפן בנסל מסר כי "אנחנו שואבים עידוד מהמידע החדש, אשר מחזק את ביטחוננו בכך שהחיסון של מודרנה נגד הקוביד 19 יגן מפני הווריאנטים החדשים שהתגלו".

החברה הוסיפה כי על מנת לוודא את הנושא לחלוטין, בכוונתה לערך ניסויים קליניים לבחינת חיזוק החיסון נגד הזן הדרום אפריקני, כך שיווצרו יותר נוגדנים נגד הווריאנט הזה ונגד זנים חדשים שעתידים להתגלות. "אנחנו מאמינים כי זה הכרחי לפעול בזמן שהווירוס מתפתח", הסביר בנסל.