"הטעיית הציבור": משרד הבריאות מזהיר מפרסומיו של אורן זריף

באזהרה שהתייחסה לפרסומים בעיתונות ובאתר האינטרנט של זריף, אשר טוען כי הוא מרפא אלטרנטיבי בעל כוחות על טבעיים, נכתב כי הוא אינו מוסמך לעסוק ברפואה וכי אין נתונים מדעיים בדבר שיטת הטיפול שלו

אורן זריף
אורן זריף | צילום:

משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) אזהרה בהתייחס לפרסומיו של אורן זריף בעיתונות ובאתר האינטרנט שלו, והבהיר כי זריף אינו מוסמך לעסוק ברפואה או מקצוע בריאות כלשהו. לפי משרד הבריאות, המידע הניתן על ידי זריף או בפרסומיו אינו יכול להנחות את החולים במחלות והמצבים הרפואיים המפורטים בפרסומיו, או לשמש כהמלצה או הוראה רפואית.

בהודעה שפרסם המשרד מצוין כי אין כל נתונים מדעיים בדבר שיטת הטיפול והייעוץ הניתן על ידי זריף לחולים. בהודעה נכתב: "פרסומיו של אורן זריף נעשים ללא כל בסיס מדעי תוך הטעיית הציבור וייחוס אסור של סגולות ביחס לשיטות הטיפול והריפוי באופן המהווה תחליף לטיפול רפואי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

סוף לפרשה: הפרקליטות לא תערער על עונשו של אריה שיף

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

זריף בן ה-46 טוען שהוא מרפא אלטרנטיבי שמשתמש בשיטת פסיכוקינזיס, והוא מחזיק כמה קליניקות ברחבי הארץ, אותן מפרסם אותן במודעות ענק ברוב העיתונים הגדולים בישראל, בטענה שהוא מסוגל לרפא מחלות בעזרת "יכולותיו העל-טבעיות". כבר בשנת 2019 פרסם משרד הבריאות אזהרה באשר לטיפוליו.