התפרצות בבית אבות באור יהודה: 9 מטופלים ואנשי צוות נדבקו

לאחר שאשת צוות ב"אחוזת אייל" נמצאה חיובית כחלק מפרויקט דגימת בתי האבות "מגן אבות ואמהות", נדגם המוסד כולו ושישה מטופלים ושני אנשי צוות נוספים חיוביים לקורונה. רק אחד אושפז בבי"ח

זמן צפייה: 01:10

תשעה מטופלים ואנשי צוות בבית האבות "אחוזת אייל" באור יהודה נמצאו הלילה (שבת) חיוביים לקורונה. זאת, כחלק מפרויקט "מגן אבות ואמהות", שבה דוגמים דיירים ומטפלים בבתי אבות כדי לאתר התפרצויות של הנגיף. המוסד נכנס לנוהל התפרצות, הכולל החלטות לגבי בידוד ותחקיר אפידמיולוגי.

בתחילת השבוע נדגמה במסגרת התוכנית מטפלת, והיא נמצאה חיובית והועברה לבידוד במלונית. באותו הזמן כל מי שנדגם מלבדה נמצא שלילי לקורונה. עם זאת, בהתאם לנוהל, המוסד כולו נדגם שוב ביום חמישי, ובתוצאות שהגיעו הלילה נמצא כי שישה מטופלים ושני אנשי צוות נדבקו. איש מהשמונה אינו חולה, למעט אחד הדיירים שנשלח לאשפוז בבית החולים שיבא.

מבית האבות נמסר: "אנו רואים חשיבות רבה לבטיחות מטופלינו ולשקיפות המתחייבת מכך. פעלנו מיידית על פי כל הכללים המתחייבים, המטופלים הועברו לבידוד ואינם נמצאים במגע עם הדיירים האחרים. המטופלים נמצאים במעקב קפדני כמו כן הם יפונו אל המרג״ים לשם בידוד ובדיקה נוספת, ולשמחתנו, עד כה לא נראו סימנים מתריעים או מחשידים למחלה. אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם משרד נציגי משרד הבריאות, הצוותים עובדים כל העת במיגון מלא על פי הנחיות משרד הבריאות ואנו מקפידים לעבוד בנושא ניקוי וחיטוי על פי הנהלים".

בית האבות אחוזת אייל באור יהודה
בית האבות אחוזת אייל באור יהודה | צילום: חדשות 13

טיוטת חוק הקורונה

טיוטת חוק הקורונה תובא לדיון בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב. לפי הטיוטה שגובשה, הזכות להפגין תישמר, שוטרים לא יורשו להיכנס לבתיהם של אנשים ללא צו, והכרזה על מצב חירום תהיה תקפה ל-30 יום.

הכנסת, שתמשיך בפעילותה לצד בתי המשפט, תהיה רשאית לבטל את ההכרזה על מצב חירום בכל עת. כמו כן, הכרזה על יישוב או שכונה אזור מוגבל תהיה תקפה לשבוע ותתקבל רק לאחר מחשבה על ההשלכות הכלכליות על הציבור והמשק. הממשלה, כך על פי הטיוטה, תתחייב להתחשב באנשים עם צרכים מיוחדים.

משטרה
משטרה | צילום: דוברות המשטרה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסביר כי "הצעת החוק גובשה על מנת להקנות לממשלה סמכויות מפורשות ומתוחמות לצורך המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה", וסיפר כי מאז שהופצה הצעת החוק - "התקבלו מאות הערות לתיקון".

לדבריו, הוא כבר החל לדון על הדברים וללבן את ההערות השונות מול גורמי המדיניות והמקצוע במשרדי הממשלה הרלוונטיים, והוסיף כי "הערות להצעת החוק יישמעו ויידונו גם בהליכי החקיקה הפומביים בכנסת".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כזכור, כבר ביום שני ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לחוק שעורר סערה, וטען כי הפרסומים אודותיו הם בסך הכול "פייק ניוז". "שוחחתי עם השר לביטחון פנים וסיכמנו חד משמעית שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו - לא יהיה דבר כזה", הבהיר נתניהו.

"נמצא את האיזון המתאים בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט וצנעת הפרט של אזרחים. אנחנו ערים לכך שבציבור יש מחשבה שאנחנו נפרום את האיזון הזה - לא עשינו את זה עד עכשיו ולא נעשה את זה גם בהמשך".