החולה בזן החדש לחדשות 13: "לא סיפרו לי אם נדבקתי באומיקרון"

בשיחה ממלונית הבידוד שבה היא שוהה סיפרה א', עולה חדשה מדרום אפריקה שנחתה בישראל לפני 6 ימים כי היא מנסה להשיג מידע מקופת החולים וממשרד הבריאות אם אכן נדבקה בזן הקורונה החדש. עד כה נבדקים 15 בני אדם בישראל שחשודים כי נדבקו בווריאנט

נתב"ג, קורונה
נתב"ג בקורונה | צילום: רויטרס

א' היא עולה חדשה בת 32 שנחתה מדרום אפריקה. כשנחתה בישראל לפני שישה ימים היא אובחנה כחולה בווריאנט הקורונה החדש, "האומיקרון", שמדאיג את ישראל והעולם כולו. בשיחה ראשונה עם חדשות 13 מהמלונית שבה היא שוהה בבידוד היא מספרת לדבריה כי איש לא עדכן אותה עדיין האם היא אכן חולה בזן החדש למרות הפרסומים שהיא נדבקה.

"אני מרגישה טוב, אין לי מושג אם אני חולה באומיקרון. סיפרו לתקשורת אבל לא לי", היא מספרת בשיחה עם חדשות 13. "קיבלתי תשובה חיובית לקורונה, אז אני במלונית בידוד. לפני יומיים הייתי חולה והיה לי חום, עכשיו אני בסדר, יש לי טעם וריח. חוסנתי בשלוש מנות פייזר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יחידות קרביות, 8200 או גלי צה"ל: תעשיית ההכנות למיונים בצבא פורחת

"אנשים בסכנה מבלי לדעת": מאחורי הקלעים של ההחלטה על איכוני השב"כ

חייל הואשם בהטרדות מיניות – וצפוי לקבל 4 חודשי עבודות שירות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-news-part-2111291150' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_uuzklpz9' duration='87']

לדבריה, היא ניסתה לברר אך לא נאמר לה כלל אם היא נדבקה בזן החדש. "אני חושבת שמגיע לי לדעת. התקשרתי למשרד הבריאות, אמרו לי שאין להם גישה למידע. נחתתי בישראל ב-23.11, בבדיקה בדרום אפריקה ב-21.11, קיבלתי תוצאה שלילית. בארץ קיבלתי תשובה חיובית. מאז שנחתתי אני בבידוד". א' היא עולה חדשה שעלתה לארץ לפני שמונה חודשים בלבד.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום כי בשלב זה יש 15 חשודים שנדבקו בווריאנט אומיקרון ו-2 נשים מאומתות, ביניהן א'. מעל 1,800 נוחתים שבו מממדינות אדומות בעשרת הימים האחרונים ונוסע אחד שחזר אמש מאדיס אבבה ברח ואינו נמצא במלונית הקורונה עם שאר הטסים.

הלילה נכנסו לתוקפן הגבלות לפיהן הנוחתים בנתב"ג יחוייבו בבידוד ובשתי בדיקות PCR. בנוסף, הם לא יורשו לעלות על האוטובוסים והרכבות שיעצרו בנתב"ג ותתאפשר רק ירידה במקום. היציאה מנתב"ג תתאפשר רק על ידי רכבים פרטיים או מוניות.

כמו כן, תאושר נסיעה במוניות שירות, שיפעלו בתפוסה של עד 50% לנסיעה משותפת לכתובת אחת. בעקבות כך, תינתן הנחה של 50% בחניונים ארוכי הטווח על מנת להקל על המגיעים ברכב פרטי. לנוחתים מאילת תהיה הסעה חינמית לרכבת סובידור מרכז בתל אביב בהצגת כרטיס טיסה.

בתוך כך, בצל החשש מהתשפטות של גל חמישי, התגלו אתמול 506 מאומתים חדשים מתוך כ-80 אלף נבדקים. נכון להיום יש 7,652 מאומתים, מתוכם 122 חולים קשים ומהם 70 מונשמים. מקדם ההדבקה עומד על 1.06 ו-8,189 בני אדם נפטרו מקורונה מאז פרוץ המגפה.