מחאת המתמחים מתחדשת: "אם לא ימולאו דרישותינו - נתחיל בהתפטרות המונית"

יו"ר ארגון הרופאות והרופאים המתמחים "מרשם" ד"ר ריי ביטון, אמרה כי הארגון יחדש את המאבק לקיצור שעות התורנות: "26 שעות תורנות היא פשע, וכולם יודעים וכולם ממשיכים. הממשלה אולי התקפלה אבל אנחנו לא"

מסיבת העיתונאים של ארגון המתמחים "מרשם"

בתגובה לדחיית קיצור התורנויות של המתמחים, יו"ר ארגון הרופאות והרופאים המתמחים "מרשם", ד"ר ריי ביטון, אמרה היום (שני) בבית החולים אסותא באשדוד: "26 שעות תורנות היא פשע, וכולם יודעים וכולם ממשיכים. הממשלה אולי התקפלה אבל אנחנו לא".

"אנחנו מחדשים את המאבק", הוסיפה ביטון, "אם עד ה-25 באוגוסט לא ימולאו דרישותנו - נתחיל בהתפטרות המונית של מתמחים בכל בתי החולים בארץ. במקביל, בימים הקרובים אנחנו גם ננקוט בפעולות מחאה נרחבות בתוך ביה"ח ומחוצה להם".

"גם אם יסתדרו הכוככבים ויתרחש הנס כדי שקיצור התורנויות יצא לפועל בספטמבר 2023", המשיכה, "הוא יחול רק על 3% מהמתמחים. בגזירות האלה המתמחים לא יכולים לעמוד. הבחירות משמשות תירוץ עלוס לחוסר משילות. הממשלה הזו נכשלה מקצועית וערכית גם כי לא עמדה בשום התחייבות ובשום הסכם איתנו וגם כי היא ממשיכה העסקה פוגענית ומסוכנת בתנאים של עבדות. במקום לקחת אחריות, היא מסתתרת מאחורי תירוץ הבחירות".

Tdxzmn
מחאת המתמחים, ארכיון

אתמול, כאמור, בתגובה לדחיית הממשלה של קיצור התורנויות של הרופאים המתמחים לספטמבר 2023 נערכה אסיפת חירום כללית של ארגון הרופאות והרופאים המתמחים, שם לדברי הארגון הוחלט פה אחד להמשיך במחאה עד להכרעה.

"הממשלה הזאת נכשלה", נמסר מהארגון, "לפני כמעט שנה התחייבו לשים סוף לתורנויות של- 26 שעות וברגע האמת, בשניה שיכלו, הסירו מעצמם אחריות ודחו את הקיצור לעוד יותר משנה, בלי שום התחייבות ובלי קיצור תורנויות במרכז הארץ. ברביבאי התקפלה, לפיד אישר את ההתקפלות".

עוד הוסיפו: "למרות ההתחייבויות השלטוניות, וההכרזות הפומפוזיות בתקשורת הציבור והמתמחים נשארו בלי כלום. דחיית ההיתר לסוף שנת 2023: בלי תקציב, ובלי שום וודאות ריאלית, כמוה כגזר דין מוות לקיצור בפועל. המתמחים ימשיכו לקרוס בתורנויות של 26 שעות, ימשיכו לשלם בבריאות ובחיים שלהם ושל המטופלים".