האלימות נגד צוותי הרפואה: "המדינה לא הצליחה לשים קו אדום"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס התייחסה לאלימות נגד צוותי הרפואה ברקע השביתה היום ומחר בבתי החולים ובמפראות: "הגבול בין חופש הביטוי לביזוי לא ברור". לחדשות 13 נודע כי במשרד הבריאות דנו עם המשטרה על הקמת כוח שיעבור עם אופנועים בין מרפאות קופות החולים

זמן צפייה: 02:24

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה הבוקר (חמישי) לאלימות נגד צוותי הרפואה בצל השביתה שנכנסה הבוקר לתוקף בבתי החולים ובמרפאות הקהילה שתימשך גם מחר. "המדינה לא הצליחה לשים קו אדום ולהגיד – זה אסור", אמרה אלרעי-פרייס בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל בגלי צה"ל.

דוקטור אירית מרטיק מחאה נגד אלימות בבית חולים רמב''ם
דוקטור אירית מרטיק מחאה נגד אלימות בבית חולים רמב''ם

"הגבול בין חופש הביטוי לביזוי לא ברור. מותר היום להגיד כל דבר. הרשתות החברתיות הן עולם פרוץ, אני לא יודעת מי מנטר שם את השיח. אני חושבת שהשיח סביב הקורונה יוצר התלהמות וטירוף שמתיר כל רסן", היא הוסיפה.

מרפאות שיבא תל השומר סגורות שביתה
מרפאות בבית החולים שיבא בתל השומר שסגורות היום

אלרעי-פרייס התייחסה גם לעלייה בתחלואה בנגיף הקורונה ואמרה כי ייתכן שהולכים לקראת הצעד על אף שכבר כיום יש המלצה. "לא יודעת אם צריך להפוך כל המלצה לחובה", אמרה. "תסתכלו מסביבכם, התחלואה עולה. בהחלט יכול להיות שאנחנו הולכים לצעד הזה. כבר כרגע אנחנו ממליצים לכולם לעטות מסכות במקומות סגורים כדי להגן על עצמם ועל אוכלוסייה בסיכון. טוב שתהיה ערבות הדדית במדינה".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2206161110' autoplay='0' credit='' desc='דוקטור אירית מרטיק מחאה נגד אלימות בבית חולים רמב"ם ' poster='' kid='1_ugsj269x' duration='']

כאמור, היום החלה שביתה בת יומיים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה. במסגרת השביתה, בתי החולים יפעלו במתכונת שבת. בבית החולים רמב"ם בחיפה הודיעו כי שירותים דחופים וטיפולי חירום יפעלו כרגיל, בהם מיון כללי, מיון ילדים, טיפול נמרץ כללי, חדרי לידה, המכון האונקולוגי וההמטו-אונקולוגי ודיאליזה. חדרי הניתוח והמכונים השונים יפעלו במתכונת שבת ובמרפאות החוץ לא תתקיים פעילות.

לחדשות 13 נודע כי במשרד הבריאות דנו ביממה האחרונה עם המשטרה על הקמת כוח סיור איזורי ייעודי שיעבור עם אופנועים בין מרפאות קופות החולים. בכיר במשרד הבריאות מעריך כי ישנו סיכוי גבוה להגיע להסכמות בנושא וכי המשטרה מראה רצון חיובי. יש להזכיר שהממשלה כבר אישרה תקציב להקמת עמדות שיטור.

ד''ר שרון אלרעי-פרייס
ד''ר שרון אלרעי-פרייס בעצרת המחאה בתל השומר (ארכיון) | צילום: המרכז הרפואי שיבא

מוקדם יותר השבוע הותקפה י', רופאה במרפאה של קופת חולים כללית בבאר יעקב, ע"י יעקב חבה, בן 31 תושב העיר, שנכנס למרפאה והחל להלום בראשה עם פטיש ברזל. בריאיון לחדשות 13 שחזרה י' את רגעי האימה: "המטופל התפרץ אליי לחדר בזמן שהייתי בשיחת טלפון, אז ביקשתי ממנו לצאת. הוא סירב לצאת ונעלתי מהר את הדלת".

מחאה נגד אלימות בבית חולים רמב''ם
מחאה נגד אלימות בבית חולים רמב''ם

"פתאום אני רואה אותו מול העיניים שלי בתוך החדר, הוא פרץ את הדלת הנעולה", היא המשיכה. "והיה לו ביד פטיש ברזל והוא פשוט התחיל להלום בראשי פעם אחר פעם". הסניף היה ריק ממטופלים כשחבה הגיע אליו והחל לתקוף את י': "יצאתי בצרחות, כולי מדממת, הוא עשה לי חתכים בקרקפת שמאוד דיממו, כל המרפאה התמלאה בדם. ניסיתי להירגע אבל המשכתי לדמם ולדמם".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2206161111' autoplay='0' credit='' desc='דוקטור אבי וייס סגן מנהל בית החולים רמב"ם ' poster='' kid='1_5x9fspkm' duration='']