המחאה נמשכת: שביתת האחיות נכנסה ליומה השני

השיחות בין יו"ר הסתדרות האחיות לבין גורמים במשרד האוצר לא צלחו, והאחיות ימשיכו למחות נגד המשבר המתמשך במערכת הבריאות הציבורית. בתי החולים ימשיכו לעבוד במתכונת חירום

זמן צפייה: 00:29

שביתת האחים והאחיות נכנסה היום (רביעי) ליומה השני, זאת לאחר שכשלו השיחות בין יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן וגורמים במשרד האוצר בניסיון להגיע לפתרון. בשל כך, גם היום בתי החולים ברחבי הארץ יעבדו במתכונת חירום.

השביתה מתקיימת במחאה נגד המשבר המתמשך במערכת הבריאות הציבורית, בין אם תנאי האשפוז, המחסור באמצעים רפואיים והעומס הרב.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חרף החשיבות האדירה של מאבק האחיות - הוא נידון לכישלון • טור

שביתת האחיות: "עומסים בלתי נסבלים"; ליצמן: "יוצר סבל מיותר"

מחאת האחיות: מהבוקר - שביתה במערכת הבריאות

שביתת אחיות
שביתת אחיות | צילום: החדשות 13

למעשה, האחיות שובתות בעקבות תהליך האקרדיטציה – כאשר גוף חיצוני מעריך את תפקוד בתי החולים על ידי קביעת שורה של מדדים, אותה נאלצות האחיות למלא על כל חולה וחולה כאשר הדבר גוזל זמן יקר.

פנינה ביטון, יו"ר ועדת האחיות במרכז הרפואי הלל יפה, אמרה אתמול לחדשות 13 כי "נציגי האוצר ונציגי משרד הבריאות גרמו לנו בעקבות המצב הזה להתרחק מהמטופלים. היום, אחות לא נוגעת בחולים אלא רק במחשב. וזה לא מהות המקצוע שלנו"

(צילום: בית חולים קפלן)

מכאן, גם היום עבודת האחיות בבתי החולים מתקיימת במתכונת חירום: בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום הצוות הסיעודי אינו עובד כמו כן, חדרי ניתוח עובדים במתכונת חירום, ובכל מחלקות האשפוז למיניהן עובדים במתכונת מצומצמת. נוסף לכך, לא מובצעים ססיות, קיצור תורים ותיירות מרפא.

הצוות הסיעודי עובד במתכונת מצומצמת במחלקות טיפול נמרץ, כמו גם במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה ויחידות פריון. עם זאת, בכל בתי החולים הוקם צוות סיעודי לשעת חירום. בבתי ספר לאחיות הצוות הסיעודי לא עובד.

בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים פועלים במתכונת מצומצמת, ובכל בתי החולים בארץ הוקמה ועדת חריגים

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

אתמול התייחס סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשביתה ואמר: "האחיות עושות עבודת קודש, אבל מכאן ועד שביתה יש דרך ארוכה. אני לא חושב שצריך לשבות, זה יוצר סבל מיותר לכל החולים".

מוקדם יותר אתמול התייחס שאול סקיפ, יו"ר חטיבת בתי החולים בהסתדרות האחיות, לשביתת האחיות בבתי החולים וציין כי "אנחנו עומדים בעומסים בלתי נסבלים. המיונים מתפוצצים, האזרח מסיים לשבת במיון עשר שעות, מחליטים לאשפז אותו, הוא עולה לאשפוז – והולך למסדרון. ואז מתחילה התרעמות". את הדברים אמר בריאיון ל"העולם הבוקר".