בוטלה חובת בדיקות הקורונה בכניסה לישראל

כפי ששר הבריאות הורוביץ הודיע בתחילת השבוע, הנכנסים לנתב"ג לא ידרשו עוד להיבדק בכניסה ארצה, והדרישה מאזרחים זרים שנכנסים לישראל לבצע בדיקת לגילוי הנגיף לפני עלייתם לטיסה מבוטלת אף היא. בשבוע הבא תבוטל גם חובת עטיית מסכה בטיסות בינלאומיות

זמן צפייה: 02:09

החל מהלילה בחצות (בין שישי לשבת), משרד הבריאות לא ידרוש עוד לבצע בדיקת קורונה בכניסה לישראל, אם כי מי שינחת לפני חצות - יידרש להיבדק ולהיכנס לבידוד. בנוסף, הדרישה מאזרחים זרים לבצע בדיקת קורונה לפני עלייתם לטיסה לארץ מבוטלת אף היא. עם זאת, הנוסעים עדיין נדרשים למלא הצהרת נוסע נכנס עד 48 שעות לפני העלייה לטיסה או לכלי השיט בדרך לישראל.

כזכור, שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע השבוע כי חובת עטיית מסכה בטיסות בינלאומיות תסתיים בעוד פחות משבוע, בחצות הלילה שבין ראשון לשני - 23 במאי, כשבתחילת החודש הורוביץ סיכם עם ראש הממשלה נפתלי בנט כי חובת בדיקות הקורונה בנתב"ג תסתיים הלילה בחצות. ההחלטה התקבלה לאור הירידה בנתוני התחלואה, ובתום דיונים שהתקיימו בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה.

עוד סוכם כי גורמי המקצוע יגבשו מנגנון לשימור כשירותו של מערך הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, כדי לאפשר את הפעלתו מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך.

יוצאים מאולם טרמינל הנוחתים בנתב''ג
הנוחתים בנתב''ג. לא יידרשו עוד לבצע בדיקות קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנתוני התחלואה האחרונים שמשרד הבריאות פרסם, עולה כי נרשמה ירידה בכמות המאומתים החדשים היומית לעומת הנתונים במהלך השבוע החולף. 1,933 מאומתים חדשים התגלו ביממה האחרונה, המהווים 4.11% מתוך יותר מ-47 אלף בדיקות שנערכו ברחבי הארץ.

מספר החולים קשה עומד כעת על 89 מאושפזים, מתוכם 44 במצב קריטי, 40 מונשמים ו-3 חולים שמחוברים למכשיר אקמו. מקדם ההדבקה שומר על יציבות, והוא עומד כעת על 0.98. מספר הנפטרים בישראל כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 10,826 מאז שפרצה המגפה.