החל משבת בערב: תבוטל חובת עטיית מסכות בחללים סגורים

נוכח הירידה בתחלואה בנגיף הקורונה, ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ סיכמו על ביטול אחת ההגבלות הבולטות של ימי המגפה, שתיכנס לתוקפה מ-23 באפריל בשעה 20:00 בכפוף לאישור ועדת הבריאות. הורוביץ בירך: "המשך המדיניות של חיים לצד הקורונה. בלי פאניקה, באחריות ושיקול דעת"

זמן צפייה: 03:50

נוכח הירידה בתחלואה בנגיף הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו היום (רביעי) על ביטול חובת עטיית מסכות בחללים סגורים, החל ממוצאי שבת הקרובה, 23 באפריל, בשעה 20:00.

חובת עטיית המסכה תבוטל בכלל החללים הסגורים, למעט במקומות בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה, בהם בתי חולים, מוסדות מגן אבות ואימהות, טיסות, ואדם הנמצא בדרכו לבידוד. ההחלטה תיכנס לתוקף בצאת השבת הקרובה בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

ראש הממשלה בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ממוצ״ש - מורידים את המסכות! עברנו עוד גל קורונה. הפעם הקורונה הגיעה גם אלי, כמו לרבים. אבל גם הפעם: לא סגרנו את המדינה, לא עצרנו את החיים, לא היו פיטורים המוניים. חיים לצד המגפה. עברנו את פרעה, וגם את האומיקרון, והשנה - מימונה בלי מסכות!".

גם שר הבריאות הורוביץ בירך: "ביטול חובת המסכות במקום סגור, חוץ מבתי חולים ובתי אבות, היא המשך המדיניות של חיים לצד הקורונה. בלי פאניקה, באחריות ושיקול דעת. המדיניות הוכיחה את עצמה וכך נמשיך: נעקוב בקפדנות אחר המחלה ונספק את כל אמצעי ההגנה: חיסונים, בדיקות ותרופות. נשמור על הבריאות וגם על שיגרת החיים".

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנתוני התחלואה המעודכנים שמשרד הבריאות פרסם הבוקר, עולה כי כמות המאומתים החדשים היומית נותרה יציבה כפי שהיה לכל אורך השבוע האחרון. 4,583 מאומתים חדשים התגלו אתמול, המהווים 8.92% מתוך יותר מ-50 אלף בדיקות שנערכו ברחבי הארץ.

מספר החולים קשה ירד מעט, והוא עומד כעת על 222 מאושפזים, מתוכם 91 במצב קריטי, 79 מונשמים ו-7 חולים שמחוברים למכשיר אקמו. מקדם ההדבקה עלה במעט, והוא עומד כעת על 0.75. מספר הנפטרים בישראל כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 10,647 מאז שפרצה המגפה לפני יותר משנתיים.