מיכל האמוניה בחיפה ירוקן תוך חודש

בית המשפט בפסיקה דרמטית - וסופית: הערעור של חברת "חיפה כימיקלים" נדחה, המיכל ירוקן עד ל-1.4 לכל המאוחר

מיכל האמוניה בחיפה

מיכל האמוניה בחיפה יפונה: בית המשפט החליט היום (רביעי) לדחות את הערעור שהגישה חברת "חיפה כימיקלים" על ההחלטה על פינוי המיכל מהמפרץ. משמעות ההחלטה - עד ה-1 באפריל המיכל ירוקן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהחלטתה קבעה השופטת כי אחרי ריקון המיכל לא ניתן יהיה למלאו מחדש, ללא הגבלת זמן. בנוסף, נאסר על הבאת אמוניה נוספת. "את סיכוני האמוניה ניתן להפחית לרמה סבירה, גם אם הדבר כרוך בעלויות", כתבה. "ההסתברות הממשית לקרות תרחיש אמוניה נוסעת מריבוי אפשרויות הפגיעה ומהיעדר אמצעים מספיקים למניעת תרחיש כזה".

"הנזק העלול להיגרם מהתממשות הסיכון הוא בלתי נסבל בכל קנה מידה", נכתב עוד בהחלטה. "מדובר באבדן חיי אדם רבים ובפגיעה קשה בבריאותם של רבים אף יותר. על כף אחת של המאזניים מונחים חייהם ובריאותם של מאות ואלפי אזרחים, ועל הכף האחרת מונחים אינטרסים כלכליים. בנסיבות אלה קיים רק פתרון אחד אפשרי והוא דחיית הערעור".

"מיכל האמוניה חייב לעוף"

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר לאחר ההחלטה כי "השופטת תמר שרון נתנאל קיבלה החלטה אמיצה והיסטורית על הפסקת פעילות מיכל האמוניה שאיים על חייהם של כמיליון איש". הוא הוסיף כי "כל תושבי חיפה והאזור מודים היום על אומץ לבה של השופטת. אנו בעיריית חיפה נפעל ללא פשרות לוודא כי פסק הדין יבוצע ככתבו וכלשונו על פי לוחות הזמנים אותם קבע בית המשפט".

''החלטה אמיצה והיסטורית''
''החלטה אמיצה והיסטורית'' | צילום: עיריית חיפה

ביום ראשון הפגינו כ-3,000 בני אדם נגד הדרישה לבטל את הסגירה. במקביל הושבתו הלימודים בשמונה רשויות מקומיות באזור חיפה עד השעה 12:00, לאחר שתלמידי האיזור הצטרפו למאבק נגד המיכל.

אלפי המפגינים צעדו מול בית המשפט המחוזי בעיר, בו התקיים הדיון בעניין סגירת המיכל. המפגינים נשאו שלטים וקראו קריאות בהן "העם דורש את האמוניה לגרש", ו"מיכל האמוניה חייב לעוף".

"נפל דבר ואנו בפתחו של עידן חדש", בירך ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי. "אני מברך על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, כי מכל האמוניה ירוקן עד 1.4.17. בשורה גדולה לתושבי מטרופולין חיפה"