בגלל הבערת פחמים לחימום הבית: 9 ילדים פונו לבי"ח עם הרעלת פחמן

לפי ביה"ח סורוקה, 3 מתוך ה-9 ילדים נמצאו ע"י צוותי החירום כשהם ללא הכרה בזירה. לאחר שהצוות הצליח לייצב את מצבם, הם פונו לבי"ח אסף הרופא לטיפול בתא לחץ - למניעת נזקים ארוכי טווח. ד"ר מיכל מימון, מנהלת מלר"ד ילדים: "שימוש בגחלים או מדורה לחימום בתוך חלל סגור ולא מאוורר - מסוכן"

Emergencyroom

סכנת הרעלת הפחמן: אתמול (חמישי) במהלך הלילה פונו למלר"ד ילדים בסורוקה תשעה ילדים עם הרעלת פחמן חד-חמצני, כתוצאה מהבערת פחמים בתוך הבית, לצרכי חימום. שלושה מהילדים איבדו הכרה בזירה. צוות רפואה טיפל בהם וייצב את מצבם, ובהמשך הילדים הועברו לבית חולים אסף הרופא לטיפול בתא לחץ, למניעת נזקים ארוכי טווח.

ד"ר מיכל מימון, מנהלת מלר"ד ילדים בסורוקה מקבוצת כללית, הסבירה: "בכל חורף אנו נתקלים במקרים רבים של הרעלות פחמן חד-חמצני כתוצאה מחימום ביתי באמצעות אש, וכן כתוצאה מהתקנת מחממי מים בצורה לא תקנית. בשבועיים האחרונים, בשל מזג האוויר הקר, ראינו מספר רב של ילדים עם הרעלות דומות עקב שימוש בגחלים לחימום. הרעלת פחמן חד-חמצני יכולה לגרום לכאבי ראש, סחרחורות, בחילות והקאות - ועד לחוסר הכרה, פגיעה לבבית ואף מוות".

בנוסף, הדגישה ד"ר מימון, כי "השימוש בגחלים או במדורה לחימום בתוך חלל סגור ולא מאוורר הם מסוכנים. כמו כן, חשוב להזכיר שמחממי מים על בסיס גז צריכים להיות מותקנים מחוץ לחדר האמבטיה".

כזכור, רק לפני שבוע בני הזוג עבד ועיטאף חוסרי נמצאו על ידי צוות מד"א כשהם ללא סימני חיים, במיטתם ביישוב ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי. מותם נקבע במקום, לאחר שככל הנראה מתו מהרעלת פחמן כשניסו לחמם את ביתם באמצעות מנגל. עבד היה בן 40 במותו, עיטאף בת 36. טרם הגעת מד"א לזירה, ילדיהם של השניים התקשרו לקרובי משפחה ודיווחו להם כי "אמא ואבא עוד לא התעוררו". הסבא, שהגיע לבקר ושאל את נכדיו היכן הוריהם, מצא אותם ללא רוח חיים.

אתמול, פחות משבוע לאחר מותם של בני הזוג מג'דיידה-מכר בנסיבות הצורך בחימום חורפי, וגבר מריינה נמצא מחוסר הכרה בביתו גם הוא לאחר שחימם את החדר עם מנגל ונחנק. פרמדיקית מד"א שירלי חן סיפרה: "כשנכנסו לבית ראינו את הגבר שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות ופעולות החייאה אבל הוא היה ללא סימני חיים ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".