ממונה הקורונה הודיע: אובחן בישראל חולה אחד עם זן חדש שהגיע מחו"ל

פרופסור סלמאן זרקא הודיע כי הווריאנט, שנקרא BA3, יובא לישראל מחו"ל ועד כה נמצא נדבק אחד בלבד. לפי זרקא, במקדם ההדבקה הנוכחי, תהיה הכפלה במספר החולים בכל שבוע - כך שבשבוע הבא יהיו כ-30 אלף מאומתים

זמן צפייה: 04:51

ממונה הקורונה במשרד הבריאות פרופסור סלמאן זרקא הודיע היום (חמישי) כי אותר בישראל וריאנט חדש, שנקרא BA3 ויובא מחו"ל. עד כה בן אדם אחד בלבד אותר עם הווריאנט. זרקא קרא לגלות אחריות אישית לקראת החגים המתקרבים: פסח, פסחא, חודש הרמדאן וגם יום העצמאות.

עוד הוסיף זרקא כי "במידבקות גבוהה כמו של הBA2 יעילות ההגבלות פוחתת. יש חשש שתהיה עליה בתפשטות הנגיף". ההגנה מהמנות השלישית והרביעית  מוקנית תוך שבועיים ולכן חשוב לא להמתין. משמעות מקדם ההדבקה הנוכחי - הכפלה תוך שבוע". כלומר כ-30 אלף מאומתים בשבוע הבא.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר בריאיון בגל"צ למגמת העלייה בתחלואה, ואמר: "מעריך שהיא לא תהיה גדולה. יש לנו מרווח מבחינת מערכת האשפוז, ואנחנו יכולים לעקוב ולקבל החלטות מושכלות בהתאם לנתונים".

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו כ-13 אלף נדבקים חדשים בקורונה, לאחר כ-71 אלף בדיקות, מהן כ-19% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-66,821, מתוכם 301 במצב קשה. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 10,455. מקדם ההדבקה גם ממשיך לעלות ועומד כעת על 1.41.

מדו"ח אמ"ן עולה כי בשלב זה שלושת הגורמים המרכזיים לעלייה בתחלואה הוא הפיכתו של הווריאנט BA2, המדבק יותר מהאומיקרון, לדומיננטי בישראל בדומה למדינות אחרות בעולם. בנוסף, הסרה הדרגתית של מגבלות התקהלות ופיחות משמעותי בזהירות ובהקפדה בציבור לצד קיומם של אירועים המוניים.

במקביל, מורגשת גם השפעת אירועי חג הפורים. במגזר הכללי ניכרת עלייה במאומתים, בנבדקים מוסדית וכן בשיעור הבדיקות החיוביות. העלייה בשיעור הבדיקות החיוביות בולטת בפרט במגזר החרדי, גם אם היקף הבדיקות במגזר מצומצם יחסית. מנגד, במגזר הערבי, שלא חגג את חג הפורים, העלייה בהדבקה מתונה יותר.