ד"ר אלרעי פרייס: "זיהינו סיכון - אנחנו מגיבים מהר ובשלב מוקדם"

ראש שירותי בריאות הציבור אמרה כי מדובר בזן "שהדליק לנו נורות אדומות". עם זאת, היא הרגיעה, "אנחנו לא ממליצים על סגירת נתב"ג ואין המלצה על הגבלות"

זמן צפייה: 04:34

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התראיינה הערב (שישי) לחדשות 13 והתייחסה לווריאנט החדש של נגיף הקורונה, הנקרא אומיקרון, שהתגלה בדרום אפריקה. אלרעי פרייס ניסתה להרגיע את הרוחות ואמרה כי "שלומנו בסדר. אנחנו זיהינו פה משהו שעלול לסכן את בריאות הציבור ואנחנו מגיבים אליו מהר ובזמן ובשלב מוקדם. צריך רק לשמור על זהירות". עד כה התגלו בישראל ארבעה מקרים של הנגיף.

"זה זן שהתפתח מאוד מהר, בדרום אפריקה הוא עלה בצורה מאוד מהירה בקרב הריצופים" הסבירה ד"ר אלרעי פרייס. "זה מה שהדליק לנו את הנורות האדומות. אנחנו עוקבים אחרי וריאנטים כל הזמן ואנחנו רואים התפשטות מאוד מהירה של הווריאנט הזה. בנוסף, בווריאנט יש אוסף מוטציות במקומות אסטרטגיים שעלולים לגרום לכך שהוא יהיה יותר בעייתי מבחינתנו. השילוב של שני הדברים האלה גורם לנו להתייחס אליו בחומרה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לגבי אופציה של עמידות לחיסון הבהירה בכירת משרד הבריאות כי "אנחנו לא יודעים מספיק על איך יגיב לחיסון. האנשים שחשודים לוריאנט ומחוסנים נמצאים במצב טוב וקל. אני הייתי מסיקה מכך שהחיסון עובד וממליצה ללכת להתחסן. אנחנו רואים שהמחוסנים עם החשד לווריאנט הם במצב קל".

"נתב"ג לא ייסגר", הרגיעה אלרעי פרייס את החששות. "אנחנו לא ממליצים על סגירת נתב"ג. עם זאת, יש מדינות באפריקה מהן יש סכנה ואנחנו לוקחים טווח סכנה אז הן הופכות להיות מדינות אדומות. אנחנו אומרים לישראלים שלא כדאי לנסוע כי אנחנו לא יודעים איפה זה מסתובב בעולם".

בנוסף, הי אמרה שאין כרגע המלצה על הגבלות לציבור אלא בעיקר פעילות ממוקדת במטרה למצוא את המגעים של הנדבקים ולעצור את ההתפשטות. כמו כן, אלרעי פרייס המליצה לילדים להתחסן ולציבור לעטות מסכות באירועי חנוכה ולהקפיד על התו הירוק.