עוברים לבדיקה ביתית: נכנס לתוקף מתווה הבידודים החדש

העלייה בכמות המאומתית היומית בעיצומה, ומהיום מחוסנים ומחלימים שנחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן בבית, כאשר במקרה של תוצאה שלילית הם יהיו פטורים מבידוד. לא מחוסנים יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת, מבוגרים וחולים בסיכון יבצעו בדיקת PCR

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מתווה הבדיקות והבידודים החדש נכנס לתוקף היום (שישי), ולפיו מחוסנים או מחלימים שנחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו פטורים מבידוד. במקרה של תוצאה חיובית בבדיקה ביתית יש לבצע גם בדיקה מפוקחת, ותוצאה חיובית גם בבדיקה זו מחייבת שהיה של 10 ימים בבידוד.

מחוסנים בני 60 ומעלה או בסיכון לפתח מחלה קשה יבצעו בדיקת PCR, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיו גם כן פטורים מבידוד. במקרה של תוצאה חיובית יש לשהות 10 ימים בבידוד, כאשר השחרור מהבידוד הוא רק באישור רופא, ללא צורך בבדיקה נוספת.

יש לציין כי מי שחוסן בחיסון אחד בלבד לא נחשב כמחוסן ועל כן במקרה של חשיפה למאומת אינו פטור מבידוד. מחוסנים או מחלימים המטפלים בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת, שתבוצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו טיפלו.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

לא-מחוסנים ושאינם מוגדרים כמחלימים אשר נחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד, וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שבוצעה ביום האחרון לבידוד. במקרה של תוצאה חיובית בבדיקה הראשונית יש לשהות 10 ימים בבידוד, כאשר השחרור מהבידוד הוא רק באישור רופא, ללא צורך בבדיקה נוספת.

בני 60 ומעלה ואנשים בסיכון שאינם מחוסנים או מחלימים יבצעו בדיקת PCR במקרה שנחשפו לחולה מאומת, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהו 7 ימים בבידוד, וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה ביום האחרון לבידוד. במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת ה-PCR הראשונית יש לשהות 10 ימים בבידוד, כאשר השחרור מהבידוד הוא רק באישור רופא, ללא צורך בבדיקה נוספת.

אדם שלא חוסן ולא החלים, ומטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, יכנס לאחר סיום הטיפול לבידוד למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקת אנטיגן מפוקחת שתבוצע ביום השביעי. יש לציין כי בדיקות אנטיגן ביתיות הן במימון הנבדק, ובדיקות אנטיגן מפוקחות במקרה של חשיפה למאומת הן במימון המדינה.