הווריאנט החדש: מדינות העולם עוצרות טיסות מאפריקה

הווריאנט החדש התגלה עד כה ב-5 מדינות שונות - בהן ישראל, ובעולם כולו ממהרים להטיל מגבלות על השבים ממדינות אפריקה. בינתיים, מדענים בוחנים האם קיימת עמידות שלו לחיסון וכמה הוא מדבק

קורונה בהולנד
קורונה בהולנד | צילום: רויטרס

מעל 10 מדינות שונות בעולם הטילו עד היום (שישי) מגבלות על טיסות מכמה מדינות באפריקה - ואף עצרו אותן לחלוטין, בשל וריאנט חדש שהתגלה בדרום אפריקה הנקרא B.1.1.529. עד כה התגלו נדבקים בנגיף ב-5 מדינות שונות: דרום אפריקה, בוטסואנה, בלגיה, הונג-קונג וישראל.

נוסעי מטוס שנחת בהולנד מדרום אפריקה לא הורשו לרדת ממנו בשדה התעופה בגלל חשש מהנגיף. באיחוד האירופי דרשו מיצרניות החיסונים להתאים את החיסונים לוריאנט החדש באופן מיידי. נשיאת האיחוד האירופי אורסולה וון דר ליין התייחסה לנושא ואמרה כי הם "לוקחים את הוריאנט החדש ברצינות רבה". כמו כן, היא המליצה על עצירת הטיסות ממדינות בהן הופץ הנגיף.

מדענים של חברת התרופות פייזר הודיעו כי הם עדיין לומדים את הווריאנט וכיצד הוא מושפע מהחיסון של החברה. דובר החברה מסר: "אנחנו מצפים לעוד מידע ממעבדות הבדיקות בתוך שבועיים. בעזרת ניתוח המידע נוכל לספק תובנות כיצד משפיע החיסון על הווריאנט ואם יידרשו שינויים בחיסון אם הוא יופץ ברחבי העולם".